Dag 27: Ubud, Bali

söndag 10 mars 2019 Ubud, Bali, Indonesien

Bor för tillfället i Ubud här på Bali. Tänkte i huvudsak berätta om igår, lördag, för det finns otroligt mycket att berätta om den dagen. I förrgår kväll bestämde vi (som bor i samma rum på vårt hostel) oss för att vara med på en tour som innebar att vi var tvungna att gå upp 01:30. Därefter blev vi upphämtade och transporterade till vulkanen Batur i norra Bali. Klockan 04 började vår vandring upp och lite drygt 1,5 jobbiga timmar senare var vi framme på toppen. Anledningen varför vi gör allt det här så tidigt var självklart för att se soluppgången därifrån! Och vilken upplevelse det var, dock väldigt kallt och jag har inte med mig långbyxor på den här resan med som tur är har jag en hoodie iallafall.

När solen var uppe tog vi chansen att fotografera alla apor på plats och sedan gick vi ner igen. Strax efter klockan 11 på förmiddagen var vi tillbaka i Ubud där vi fick frukost. Efter det gick vi alla direkt till rummet för att ta igen lite sömn.

Eftermiddagen spenderades med en kompis i en ap-skog där inom ett visst område kunde man gå runt och se många apor. Det var gjort som en djungel så man gick inte bara och kollade på aporna utan även en del natur också.
Under kvällen gjorde en annan gäst egen mat som vi åt, simpelt mem gott!

Fick också chansen att ringa hem också till både mamma och pappa för första gången. Självklart längtar men hem, kanske inte till vädret men all familj och vänner osv, men jag har det samtidigt väldigt bra och roligt här! Det är svårt att få tag på en bra flygbiljett hem så redan nu börjar jag leta efter ett bra datum, ju längre man väntar desto svårare och dyrare blir det så lika bra att vara ute i god tid och ha det gjort. Lutar mot 9:e april just nu om prognosen för flygbiljetter inte ändras!