Flyga First Class

torsdag 7 mars 2019 London, England, Storbritannien

Ja nu är jag egentligen påväg hemåt. Men ska väl sammanfatta mina sista dagar. Vi börjar väl med resan från Hong Kong, det är ju den stora grejen på hela den här resan.
Sagt, jag  vaknar och fixar mig och checkar ut och tar mig ut till flygplatsen med tunnelbana och flygtåget. Riktigt smidigt måste jag säga.
Gick raka vägen till First Class inchckningen som de ordnade fort. Märkte inte ens att min väska försvann. Så var väl en personal som tog hand om den. Sen var det och trava iväg till loungen, självklart fick det bli ett glas champange och fira min resa och fira min födelsdag, som det faktiskt var.
När det var dags för att gå ombord planet, så blav hälsad och visad till mitt säte. Efter ett tag, så fick man ett glas champange i handen och lite nötter, varma.. ack och ve.
Vi kom iväg i tid, och nu började resan. Personalen var kanon, under hela resan var de uppmärksamma, roliga och fingertopps känsla, hur man konverserar och när man ska sluta.  De noterade min födelsdag och fick en liten present och ett kort. Matserveringen var riktig bra. Började med en kaviarservering. Sååå gott.. Efter det så tog jag den kinesiska menyn. Tror jag valde rätt faktiskt. Så gott, det enda som inte var gott, var soppan... den var väl bara ok. Men bräserad Wagyubiff var så god... ja allt var gott. Lägger upp bild på menyn. Sen när man ätit upp, hoppade desseren fick räcka med en osttallrik, så var det bara och sätta på sig pyjamasen och fick sin stol uppbäddad, som en säng. Ja bokstavligt talat var man ju i himlen. Hade dock lite svårt och sova, men halvslummrade och vilade. Funkade riktigt bra. Senare när man närmare så var det dags för andra serveringen. Så var man mätt och glad igen. Ja, detta måste nog varit den bästa flygresan jag gjort tror jag. Jag gjorde ju en liknade resa, för 3 år sen. Den resan var inte dålig inte alls. Men den här var betydligt bättre och då var det nog kabinpersonalen som gjode det. Så alla tummar upp för Cathay Pacific First Class.

Lars Eriksson
Kommentarer
Postat av Syrran och H

Wow!!! Maten såg ju tokigt god ut och bara att utrymmet var så spacious, vilken lyx! :) Grattis igen bästa brorsan! :)