Water 💦 and elephants 🐘🐘

söndag 10 mars 2019

Så Backwaters alltså. Det var skönt att åka buss med AC men det är ju ett äventyr att åka på dessa guppiga vägar. Så roligt att få se lite mer av landet. Dock gjorde vi ert snabbt stopp för vi såg två elefanter🐘🐘, men när vi kom dit så stod de med kedjor på fötterna och det bara knöt sig i magen.😥
Vi åkte vidare och mötte en parad med massa folk och en "pyntad" elefant. Förr hade jag gärna velat rida på elefanter, men nu känner man mer att många tyvärr inte sköter eller är snälla emot dem. 😭
När vi kom fram till båten så  var det en båtplats från ett privathus där vi även fick låna toalett. Tack Buschra!
Sen ut i båten och försöka lyssna på lugnet och åka på de små vattendragen. Ni som känner mig vet den enda tanken jag hade. Ormar 🐍😣😱
Dock såg vi inga alls även om jag några gånger såg en fågel som verkligen såg ut att ha en ormprofil när den låg i vattnet.
De stannade till lite och gav oss färska kokosnötter 🌴så vi kunde dricka kokosvatten och sen äta kokosköttet. Jag är ju ingen fantast av kokos hemma, men här går det bra av nån anledning.
Fast lite fina bilder blev det. En som jag kommer förstora. På något sätt lyckades jag ta den i helt rätt tillfälle. Ni kan ju gissa av bilderna jag lagt upp😜
När vi kom tillbaka till retreatet så fick vi lunch och sen åkte vi taxi till stora staden för att shoppa. Vi hade inte så mycket tid så vi fick stressa igenom lite butiker. Jag och Anita gick tillsammans. Vilken duo vi är 😂😂 Alla försäljare hade tusen frågor, samma tusen,  till mig då jag ser ut som dem, men inte är dem. Jag hade inga problem att prata med dem och försökte vända det till min fördel så man fick rabatt. ☺🤑😜
Blev bara en liten plånbok, som jag inte tagit med mig, och lite småpresenter till folk hemma.
Kommer bli större shopping när jag kommer till Calcutta. Ska köpa en stor resväska där som jag kan packa i då jag försöker fortsätta resa med handbagage tills jag är framme i Calcutta. Så slipper man ju hämta ur resväskan vid mellanlandningen i Mumbai.
När vi åkte hem från stan så  mötte vi ännu en ny parad. En kristen parad med massa dans och musik.  Mysigt! Kändes som vi ändå fick se lite traditioner.
Hemma på kvällen blev det soppa och pampadam. Jag har inte alls haft nån aptit idag. Kanske för det vart så varmt, men mat brukar ju inte vara bristvara när det gäller mig.😂😂

Nu tror jag att vi fått kläm på acn så kanske slipper vi sova i ett kylrum.
Godnatt från mig från den Fd Igloon. ❄️😴❄️

Moni Lindqvist
Senast aktiv - från Smålandsstenar, Jönköpings län, Sverige
Kommentarer
Postat av Louise

Vad mysigt ni har det! Fast synd om de fina elefanterna..mäktiga djur som många vanvårdar 😢. Fick du bara bananer i din matlåda, låter som du får lite blandad kost ändå, men inte så gott alltid? Puss!