I Dubrovnik
I Dubrovnik

Livet ombord

måndag 11 mars 2019

Kineser, kineser, kineser. De finns överallt. När man väljer mat i buffén så kommer det någon under armen och kilar sig emellan. Vi märkte detta redan när vi köade för att komma ombord. De små kineserna hittade alltid en väg att smita före oss andra, även om vi försökte göra oss breda.
Vi glider nu fram över havet med sikte på Kreta. Livet börjar ordna sig och vi hittar bättre och bättre ombord, även om vi fortfarande finner platser vi inte besökt tidigare.
När man kommer iland märks det hur stort fartyget är. Det dominerar stadsbilden och syns på långt håll Vi går ombord på däck 0, någon meter över kajnivå så det är ganska högt till däck 14, där det finns uteaktiviteter. På däck 15 finns inte så mycket. För barnen finns mycket att göra. En stor vattenlekplats på däck 12 med 3 "rutschbanerör" från däck 14  som leder ner till en massa vattenlekar med vattenkanoner att skjuta prick med, mm. Fotbollsspel står utspridda överallt, det finns minigolfbana, mindre fotbollsplan, pooler ute och inne, mm. För de avancerade äventyrarna går det att klättra i ställningar högt över däck, men då måste man ha livsele på. Har ännu inte sett någon prova detta.
För oss går mycket ut på att äta och dricka gott, vilket jag inte har några problem med, samt att döva samvetet med att jobba lite i utegymmet och ta några varv i promenadtakt på joggingrundan. Har träffat några svenskar och norrmän som man kan "tjata" med emellanåt också. Som du förstår så går det ingen nöd på oss.

Christer
Senast aktiv - från Ingarö, Stockholms län, Sverige
Kommentarer
Postat av Lennart Marcus

Halloj !
Kul att få info. från Er, låter & ser ut som att Ni har det bra.
Ha D fortsatt gott !!
// Lena & Lelle

Postat av Mirjam Kjellén

Härligt att höra! Njut av resan! Kram Mirjam

Postat av Camilla

Kul att höra att ni har det bra! Nästan svårt förstå hur stor båten är. Ha en fortsatt fin resa och ta hand om er. Kram Camilla

Postat av Göran

Kul att höra att ni överlever trots alla tuffa aktiviteter😁. Ha en fortsatt trevlig resa.
Kramar Siv&Göran

Postat av Claes Enander

Hej Bittan och Christer,
Båten ser ju fantastisk ut, inte minst utegymmet och äventyrsbadet även om det senare kanske inte är er cup of tea... Ser fram emot rapporter från framtida upplevelser,
Gabi o Claes