3 dagar Milano

måndag 11 mars 2019 Milano, Lombardiet, Italien

Lördag morgon, avfärd från Vinberg 04:30, från Halmstad 05:00. Flyg från Köpenhamn till Bergamo 08:55. Flygtransfer en timme buss 10 euro tur/retur från Bergamo till Milano centralstation. 20 minuters promenad där jag ledde 25 man med gps och hittade vårt hotel, IH Hotels Milano Gioia.
Lottning av hotellrummen, vem som skulle bo med vem. Vi ledarna hade ett 4-bäddsrum och var inte med i utlottningen. Ett dubbelrum hade vi av 7 st rum, tror ni inte båda målvakterna drar den lotten och får bo ihop, vad är oddsen?!

Incheckning och promenad i jakt på mat.
Vi hitta en mysig liten resurante & pizzeria där vi kunde sitta ute i lä mot en husvägg, sol och 18 grader, det var jäkligt nice. En pizza, en panacotta och två små karaffer vitt vin med lite bubblor blev det för mej. Var hur nice som helst!
Ett besök på supermarketen mitt emot och sen satte vi oss i en park för att få mer sol, så gött!

Gemensam middag med hela laget på kvällen sen närmre centrum. 3 sorters pasta och kött, supergott!

Ett besök på den kända Ginbaren GinO12 sen vidare på nattklubb Hollywood för några.

Dag 2 blev frukost, sen ut till mäktiga San Siro för inhandling av biljetter, 30 euro st för platser högt upp. Inter - SPAL, 61 300 åskådare, bra tryck!! Seger för Inter med 2-0 samt ett bortdömnt mål med hjälp av VAR!

Kvällen blev sedan ganska lugn för några av oss med musikquiz som jag knopade ihop under tiden vi körde.

Dag 3 efter utcheckning blev det en promenad till centralstationen, checka in väskorna där och sen göra centrum en sväng. Kolla den mäktiga Katedralen Duomo di Milano, samt lite shopping. Lasange till lunch, nån fantastisk chocklad-historia till efterrätt och sen tillbaka till centralstationen. Nu buss tillbaka mot Bergamo!

Härlig resa!

hulander