Från kycklingfilé till minutfilé

måndag 11 mars 2019

Idag blev det lite mer slow flow day. Morgondrinken var densamma och helt ärligt så är jag så trött på den. Hällde ut den i handfatet. 🙈 till frukost fick jag en granatäpplejuice som var såå god. 😋
Egentligen skulle jag på yogaworkshopen men valde att ta det lugnt och satt och skrev lite egen dagbok. Bara njöt av lugnet och solen i skuggan.
Innan maten gick vi ner till havet och badade. Jisses så skönt! Måste ut imorgon med. Bäst är att bada på fm innan vågorna blir för stora och höga🌊. I sinnet så känner man sig som en havsnymf🏄‍♀️ och sen så flyter man runt som svartbrun 🐡. Jaja, jag flyter ju iallafall 😂😂
Väldigt varmt i vattnet iallafall. Vi gissade på 30-31 grader i havet.
Efter lunchen så somnade jag o solstolen en kort stund. 😴😴 sen vaknade jag till upp på rummet och ta på mig behandlingsrocken. Till mellis blev det mango och jag måste verkligen säga "jävla i min låda" så god den var. Jag har haft så dålig aptit de senaste dagarna, men mangon åt jag upp som om varje bit vore helig. 🙌
Sen fick jag specialbehandling för mina onda axlar. Nytt för idag var att jag fick nån bladmassage. Små tygknyten fyllda med blandade blad/löv  🍃. Idag fick jag inte nån hårmassage utan direkt upp på bänken och dränkas in i oljan. Hela kroppen ska ju marineras och de, De båda terapeuterna, tar i och kör på som en välsynkad maskin. Dock var jag inte beredd på att tygknytena hade doppats i het olja så hela jag ryckte till, men sen när man vant sig så var det skönt. De bankade mig som jag skulle gå från vanlig kycklingfilé till minutfilé. Så imponerad av dessa två kvinnor som kör 4 ca 1,5 timmes pass. De flåsar inte eller känns ansträngda. Stor respekt till er Puschba och Sini ❤🙏❤
Jag får ju alltid lite konstiga tankar när man väl ligger där på bordet. Nu har man nästan lyckats känna sig hyfsat bekväm med att vara helt naken. Fast helt överoljad och de tar i då oljan skvätter då ligger man och småfnissar. De verkar ha en väldigt vilja av att forma brösten som små toppar. Hm...känns som de får kämpa rätt mycket för de skulle bli toppiga. Håller de på att dra i dem mer så kommer jag snart få RULLA in brösten i min bh😂🙈🙊😆 Kan ju bli hur tokigt som helst 😂😂
Kvällsmaten var nån ångkokt grej med en potatiscurry. Jag var hungrig men det var verkligen inte så gott.🙊🙊
Åt så mycket jag kunde iallafall. Känner av min axel mer och mer nu på kvällen. Hoppas det försvinner över natten så jag kan få lite ro i sinnet.
Min dag imorgon är behandling kl 8.30 och sen är det inget mer på schemat. Förhoppningsvis så får jag hand och fot behandling. Eller kanske ansiktsbehandling. Alla de 3 skulle ingå så man vill ju inte missa.
Åh! Vi är många som lagt om kosten rätt rejält nu denna vecka och alla kan vi komma på något vi saknar. Vissa kaffe ☕, bubbel 🥂,  godis 🍬 och jag saknar salt och kallt. Behöver inte vara cola eller så men en flaska kallt vatten hade varit underbart.  😍😍
Längtar tills nästa vecka när jag är i Calcutta och kan göra lite som jag vill igen. Kommer ju troligtvis inte bli vegan, men säkert byta ut flera rätter. Ja, man får plocka chokladpluttarna ur kakan. Ja, egentligen heter det att ta russinen men jag gillar inte russin 😂🙈🙊
Nu ska jag nog sova 😴 😴
Vi hörs imorgon ❤
Peace ☮ and love ❤

Moni Lindqvist
Senast aktiv - från Smålandsstenar, Jönköpings län, Sverige
Kommentarer
Postat av Louise

Hahaha! Plocka du chokladpluttarna ur kakan vännen, helt rätt tycker jag som inte heller gillar russin!🤣. Hoppas innerligt att axelvärken ska gå över 🙏, fy f...n om du skulle få tillbaka din frozen shoulder igen😖. Tusen kramar❤️