Dag 29: Runt Bali

tisdag 12 mars 2019 Bali, Indonesien

Gårdagen började kl 09 med att vi (4 av vi som bor på samma ställe) åkte iväg med guide på en tur runt ön som skulle ta till kl 17. Första stoppet blev ett tempel man hade byggt ute i vattnet. Oklart varför men det var fint, dock inte mitt favoritstopp under dagen.
Nästa stopp var en slags port eller hur man ska beskriva den, finns med bland bilderna! Det blev ett ganska kort stopp då vi började bli hungriga.
Lunchen åt vi uppe bland bergen med utsikt över tvillingsjöarna. Man kan säga att det var ungefär lika stora sjöar som låg åt varsitt håll om berget. Maten vi åt var lokal och jättegod!

Sista stoppet gillade jag bäst då det var vid de största risfälten på ön. Då det spöregnade kunde vi inte gå runt bland dem, men näst intill ligger ett ställe där de producerar kaffebönor och liknande. Där hade vi jättebra utsikt över risfälten och fick gratis smakprov av jag tror 16 olika sorters kaffe och te som alla hade gjorts på plats. Jättegott!