Hemresan

tisdag 12 mars 2019

Vår taxichaufför dök upp precis som avtalat; 0530 på morronen. Hon tyckte att det räckte. Det tar ungefär en timma till KLIA från innersta´n, utan trafikstockningar. RM 130 hade vi kommit överens om. Och vi kom fram i så god tid att vi hinner med att äta frukost också.

Vi startar den drygt 8 timmar långa resan till Doha i Qatar och landar som planerat på Hamad International Airport. En supermodern flygplats. Här har vi god tid att checka in. Det sista passet är bara på 6 timmar, men dessa 6 timmar kändes otroligt långa av någon anledning. Vi blev omplacerade och fick platser nästan längst bak på rad 45J och K. Där börjar flygplanets kropp att smalna av, så det blir mindre plats. På utresorna hade vi 3 stolar att dela på 2, så då blev vi bortskämda med gott om utrymme.

Vi kommer iallafall fram till Köpenhamn till slut och ska hämta bilen som står i Sverige....nästan. Nåja, inte riktigt kanske, men P19 ligger långt ifrån ankomsthallen. Men det går tät busstrafik till parkeringsplatserna, så det är inga problem.

Efter en övernattning i Uvelse, så har vi nu kommit hem.

Jag har lagt in lite fler bilder som Ni kan kika på.
Hoppas det har varit lite nöje i att följa våra eskapader.

Mvh
Anne och Hans

Hans Axelsson
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Mats olofsson

Tack för det Hans. Du är duktig på att skriva. Vi hörs. En golfrunda kanske . Har träffat folk från Horred som skulle spela golf här nere. Din granne, Thomas Svenberg.
Ha de vi hörs, Mats o Margareta