Arkeologiska muséet Heraklion. Ormarnas gudinnor
Arkeologiska muséet Heraklion. Ormarnas gudinnor

Bland antika gudar och nya vänner

tisdag 12 mars 2019 Heraklion, Kreta, Grekland

En dag i Heraklion på Kreta, vad gör vi då? Vi var här i höstas och såg fantastiska Knossos, men missad Arkeologiska museet i Heraklion. I dag tog vi ny kontakt med de antika gudarna på museet och återupplivade de gamla sagorna och myterna. Efter förmiddagens intressanta vandring genom alla salarna åt vi lunch och vandrade genom stan. Vi stötte då ihop med ett norskt par som vi lärde känna redan i köerna i Trieste och som vi råkar på i varje hamn vid någon bar eller  på något kafé. Vi har funnit varandra och har mycket trevligt även om vi ännu inte kommit så långt så att vi vet vad de heter!
Middag på kvällen vid vårt fasta bord där vi har som närmaste grannar: Ett norskt par, där hon är från Kroatien och han är från Norge, med Irländsk far och ett par från UK, där han är från England och hon från Skottland. Vi har mycket trevligt där vi driver med allt och alla och ljudnivån blir ganska hög. Med andra ord har vi det trevligt. Vår filippinska servitris har vi efterhand också mycket bra kontakt med och kanske blivit lite av favoriter?
Resan går vidare och vi far ut på havet, nu med kurs mot Haifa, Israel.

Christer
Senast aktiv - från Jidda, Saudiarabien
Kommentarer
Postat av Camilla

Härligt med nya bekantskaper! Ha det gott!