Som en mänsklig burrito

onsdag 13 mars 2019

Då har jag, mest bara axlen  blivit en levande burrito. Först en brun varm gegga följt av uppvärmda stora blad och vara insmorda i olja och en axelmitella på det. Så nu ska det marineras tills kvällen/natten. Verkar som vi får skjuta upp dansen tills imorgon.
Jaja.. Blir att päsa i skuggan istället.
Vid lunchen så gick jag bara i mig lite rödkål. Smakade på maten och fick bara så kräkkänsla. Det bara växer och växer i munnen på mig och käkarna låser sig liksom. Då ska de börja tjata på mig för jag äter för lite...sån jäkla press!! Bröt ihop vid bordet. Känner mig elak och bortskämd som skickar tillbaka maten som bara är smakad på.
Läkaren tog mig åt sidan och förhörde mig varför jag inte äter. Om jag inte äter så sabbar jag deras behandlingar och kommer inte må bättre i axlen. Ni förstår att smärtan i axlen sitter ju bara i mitt huvud. Så frozen shoulder är en sinnesstämning och inget annat. Det kokar i mitt sinne. Jag får god lust att bara lämna stället....fast detta är i affekt så jag ska lugna mig.

Vi gjorde en liten avstickare idag efter lunch. Bredvid retreatet så ligger en skola. Jag, Anita och Loella gick dit och besökte skolan. Vilka glada barn, några lite kaxiga eller så men majoriteten helt ljuvliga och öppenhjärtliga. En riktig lyckoinjektion som jag verkligen behövde.

Nu ska jag landa i känslan av det läkaren sa och besöket i skolan.
Ha en bra dag till er som läser. Ödmjukast tacksam för ni gör det❤🙏❤

Moni Lindqvist
Senast aktiv - från Calcutta, Västbengalen, Indien
Kommentarer
Postat av Louise

Åh gumman!! Jag lider med dig! Tror ändå att det kan vara värmen som påverkar, se till att få i dig dryck och skit i resten, det du kan äta äter du. Och bry dig inte om vad de säger om axeln, kämpa på och sök läkare hemma sen! Styrkekramar!!❤️