Barlivet ombord

onsdag 13 mars 2019

Dagen har vi tillbringat till havs. Äntligen känner vi av att vi är till havs! Det har regnat hela dagen och nu blåser det så mycket så att det känns att båten rör sig lite! Lugnt liv ombord med bokläsning i avslappnad lounge, ända tills kineserna upptäckt området och spelar pingis och andra spel med högljuda rop. I kväll var det galamiddag där nästan alla var uppklädda i kostymer och klänningar, lite högtidlig stämning. Extra fin meny med fem rätter och sallad.
Efter middagen provade vi två barer. Den första "delle stelle", bland stjärnorna, med ett litet vaxkabinett med skådisar och andra artister på vägen in. Där spelade två damer saxofon och flygel, lugn och avspänd stämning. Tre servitörer och två bartenders såg till att alla gäster, som mest var vi 11 stycken, fick något att dricka.
Den andra baren, på Piazza san Marco, ett torg öppet i tre våningar med musik två trappor upp. Där har vi varit förut och även hört artisterna, som sjunger klassiska 70-talslåtar, bl a från Beatles, med flera. Riktigt bra. Här är det riktigt tryck, särskilt runt kl 20-20.30 vid skiftet mellan första och andra sittningen i matsalarna.
Hittills har vi bara hunnit med 4-5 av de 16 barer som vi hittat på kartan, så vi har mycket kvar att lära. Vi har ju drinkpaket så vi kan kosta på oss! Underhållning i flera av barerna.
Vi stävar vidare mot Haifa. Israeliska Immigrantmyndigheter har varit ombord under dagen för att kontrollera samtliga passagerares pass och landstigningskort. Vi har också fått PM om terrrorrisker, försiktighetsåtgärder, mm.
Väderrapporten säger att det ska bli regnigt och svalt i Haifa i morgon. Detta i kombination med alla säkerthetrutiner gör nog att vi stannar ombord. Det har vi varit inställda på sedan tidigare.
Inga foton från dagen!

Christer
Senast aktiv - från Ingarö, Stockholms län, Sverige
Kommentarer
Postat av Lennart Marcus

Halloj !
Tack för rapporten, låter som att Ni har "fullt upp" körigt att hinna med alla barer....
Ha D gott !!
// Lena & Lelle