Brighton/hemma.

torsdag 14 mars 2019 Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nu är jag hemmao och vardagen har börjat igen. Ska väl summera sista delen av resan också.

Så efter jag landat in i london och tar mig till hotellet. Hade bokat in mig på Ibis Style Heathrow. Jag har bott där förut, några gånger och det har varit ett bra hotell, som ligger bra till, när man bara ska göra en natt. Men den här gången, var inget bra besök. Trist personal, rummet var smutsigt och inte spolat i toaletten, rummet var iskallt och gick inte få upp värmen. Dock sängen var skön. Men blir att boka ett annat hotell nästa gång tror jag. Men efter frukost och ut-checkning, så tog jag mig tillbaka till Heathrow busscentral, och hoppade på bussen som skulle ta mig ner till Brighton. Resan ner gick smidigt, även ifall det tar rätt så långtid typ 2:45 timmar. Tog mig till hotellet och som tur var, även ifall jag var lite tidigt, så var mitt rum klart och det var skönt. Så jag tog en lite snabb vila och sen begav jag mig ut på stan  och kollade runt lite.
Brighton verkar vara en trevlig stad, dock var det lite blåsigt och lite kallt, speciellt när man kommer ner mot stranden och piren. Gick ut på piren och där de hade som ett nöjesfällt och lite så. Kan tänka mig att det är trevligt och mycket folk där under sommarmånaderna. Efter en tur på stan tog jag mig till hotellet och softade lite bara resten av kvällen.
Nästa dag på lördagen, så gick jag åter ut på stan, kollade runt lite, gick in en sväng på Brighton Museum, som fördagen faktiskt var gratis. Gratis är ju alltid bra. Så man gick runt där och kollade på lite allt möjligt. Rätt trevligt faktiskt. Resten av dagen gjorde jag väl inte något speciellt så där. Sen dagen där på, på söndagen var det dags och åka hemmåt.

Så nu var den här resan slut. Dags och börja spåna på nästa.

Lars Eriksson