Dance is the answer

torsdag 14 mars 2019

Vilken dag idag. Vaknade och axlen kändes väl mer eller mindre som vanligt. Rätt skönt! Blev ju aldrig nån dans igår på kvällen så idag skulle vi minsann ha det. Efter morgonyogan så gick jag upp till taket och dansade igenom mitt lilla program. Det var ju bara 26 grader och morgonsol 🌡☀️
Så fort jag började dansa så bara släppte allt i kroppen. Kroppen,  sinnet och allt bara stämde. Jag kunde inte sluta le och tårarna kom. Både glädje och den uppdämning som låg och pyrde lämnade kroppen. Jag älskar dansa💃, den får mig att fylla varje millimeter av min kropp med ren glädje. Nu blev jag mer sugen än någonsin på att börja hålla dansklasser igen. När jag fick andra omgången av frusen skuldra så tappade jag all sort förtroende för mig som instruktör och ledare. Sen byggde det på i alla aspekt i mitt liv. Hur jag var som mamma, kollega och medmänniska. 💔😥😪😓💔 Har fortfarande väldiga problem med att tro på mig själv och om jag duger, men idag med  dansen på taket så började jag hitta tillbaka till den jag en gång var.
Är kroppen med mig imorgon så får jag köra ett nytt pass på taket för egen del.

Annars har jag vart väldigt jagad 🏃🏾‍♀️👩🏾‍⚕️av läkaren. Hon var nu på mig som en igel. Hon vill väl så försöker tänka på det. Fick nån gegga att dricka som skulle stimulera aptiten. Huruvida den funkade eller om jag bara blev hungrig av dansen så kunde jag äta upp en hel skål med mango. Så gott så försökte bara njuta.😋 Lunchen gick sådär och efter behandlingen, då jag fick en droppoljebehandling med axelburrito, så fick jag en fruktansvärt äcklig shot med örter. Fick dricka upp den i min egen takt men den råkade visst åkte ut. 🙊🙈Opps!! Kolla bara bilden hur äcklig koppen såg ut. Ej rengjord mellan gäster. 🤢🙊😷

Ja, min behandling idag var en ny sorts oljebehandling. HUR MYCKET OLJA FINNS DET HÄR EGENTLIGEN?? 🙈🙈 Man slösar massa med oljan medan man är restriktiv med vattnet. Go figure 🙈🤔🙄 Alltså behandlingen gick ut på att man droppade varm olja över hela kroppen. Kan inte riktigt bestämma mig om jag gillade den eller ej. Varmt och så, men nästan för varmt så hela kroppen blev kall. Låter konstigt, men så kändes det. Mina axlar är så enormt knådade att de är ömma. Vi får se hur de känns imorgon annars så får jag säga till att de får ta det lite lugnare. Bara 2 behandlingar kvar. Fredag och lördag sen är man fri på söndagen utan behandlingar. Vi ska in till Cochi igen och shoppa det sista. Ska nog kolla på lite smycken men sen köper jag nog lite mer när jag är i Calcutta där jag även ska köpa en större resväska då jag fortfarande reser med bara handbagage.

Efter kvällsmaten så gick vi förbi på gården och där tände de en staty med olja och vekar. Så vackert 😍
Sen följde några gäster och även lite personal upp på taket. Jag körde halva mitt pass. Det blev för varmt och mörkt. Fortfarande en helt underbar stund och jag kände mig så nöjd med de danser vi gjorde.

Vi avslutade kvällen med lite allmänt snack på mitt rum. Anita, Charlotte och Loella. Jättegoa människor som är som gamla vänner redan nu. Man blir som en liten familj för man umgås så mycket och allt man går igenom på plats. Idag har vart en självärmande dag. Hoppas på en riktigt härlig dag imorgon.
Kram och puss på er alla 🤗😘

Moni Lindqvist
Senast aktiv - från Calcutta, Västbengalen, Indien
Kommentarer
Postat av Louise

Härliga fina, underbara Moni😍 Dansen finns verkligen i ditt hjärta, bara kör på det!! Ta upp dansandet och var instruktör när du kommer hem igen, det kommer göra dig gott tror jag! Du lär aldrig göra en oljebehandling mer😆. Puss!