Karma is a never ending loop

söndag 17 mars 2019 Bombay, Maharashtra, Indien

Jag satt på flygplatsen i 15 evigheter kändes det som. Såg sen en sån incheckningsmonitor som de hade i Sverige. Tänkte att jag kan ju fördriva tiden lite och försöka få ut en biljett. Det stod en annan man och försökte få ut sin biljett med. Jag log och fortsatte med mitt. Det gick ju inte helt bra om man säger så. Men plötsligt lyckades han, så jag frågade han hur han gjorde och vilka av alla miljoner siffror man skulle knappa in. Efter en liten stund så lyckades vi få ut min biljett med. Yeah!! Kunde gett han en stor kram men kändes inte lämpligt där folk redan kollade på min konstiga blandning av Indier och västerlänningar. Det gick nog inte ihop i deras huvud och jag var inte inne i min lilla bubbla som typ alla var där med. Antingen med sin mobil eller att sitta och stirra ner eller på infotavlan. Killen och jag pratade bara lite kort sen gick jag till kön och skulle gå igenom första av säkerhetskontroller. Jag såg då en kö eller faktiskt ingen kö där det stod "passagerare med endast handbagage"  så jag gick dit. Säkerhetsvakten höll på med en och bara viftade förbi mig och en annan.  Tjoho! Sen när jag kom fram till incheckningen så behövde han bara stämpla min biljett så fick jag gå vidare. Jag gjorde inte så mycket kanske men jag klarade det. Såå lycklig gick jag mot gaten. Passade på att gå på toa och sen vidare till ett ställe som sålde mat. Blev en macka och dricka. Sååååå gott!! När jag sitter där så kommer plötsligt den där killen som hjälpte mig vid automaten. Jag säger att han gärna fick sätta sig ner hos mig. Vi hade nästan en timme på oss att sitta och prata. Oj vilken kille och hans historia. Han pratade och visade bild på hans fru och barn och jag på mina. Vi pratade om jobb, bakgrund och fritid. Allt detta på min engelska. Han berättade hur han jobbat sig upp från typ inget. Han ville gärna ha ett jobb där man skriver på tangentbord, men hade inte men satt hemma och övade på ett papper där han ritat upp ett. Han fick jobbet för han lyckades lära sig att skriva fort och utan titta. Sedan jobbade han sig uppåt. Nu jobbade han som skrivare för typ Indiens motsvarighet till Disney kanalen. Han skrev även eget material som han vill ska bli film. Jag skriver just nu i affekt för jag är så lycklig av detta mötet.
Han sa att mitt leende hade gjort att han kände han kunde prata med mig. Jag sa att han gjort min morgon. Inte ens den goda mackan överträffade.
Åh, vilken start på dagen. Pratade med boardingpersonalen och de sa jag skulle hinna så nu hoppas jag min lyckliga stjärna lyser mot mig.
❤🙏❤

​​​​​​Alltså jag skojar inte. Jag sitter och gråter på planet av lycka. Det planet som jag kom med till Mumbai,  som jag hade bara en timme till att byta, är samma som ska åka till Calcutta med. Så jag fick liksom sitta kvar. Åh! Jag är såååå genuint glad 😆🙈😂
Jag kommer alltså hinna med utan att stressa. ❤🙏❤

Moni Lindqvist
Senast aktiv - från Smålandsstenar, Jönköpings län, Sverige
Kommentarer
Postat av Louise

Guud så härligt! Vilket möte och vilken tur du hade med resan vidare🙏! Good things come to god people!! Fina vännen, nu ligger jag lite efter med läsningen, men snart är jag ikapp dig😘