Åter i hemma i hemmet lugna vrå

lördag 23 mars 2019 Smålandsstenar, Jönköpings län, Sverige

Så var jag hemma igen. Förberedde Henrik på att det kanske skulle ta en stund innan jag kom ut i ankomsthallen för det brukar ju ta tid innan man kommit av planet och fått sin väska. Det gick visst fortare ön jag trott så där stod jag och letade oxh längtade efter mina barn. Men, efter vad som kändes som en evighet, så kom de in genom dörren. Klara sprang mot mig med Felix tätt efter. En salig blandning av kramar, pussar och tårar. Älskade barn vad jag saknat er!!! Felix kunde inte sluta titta på mig och le. Sen skulle han hjälpa mig köra den till bilen och Klara barn min ryggsäck.

Vi passade på att äta lite innan vi åkte hem. Barnen satt som klistrade på mig. Felix sa varenda gång han tittade på mig.
När jag sen tog en låååång och skön dusch så kom han in flera gånger och kollade så jag var kvar.

Känns lite konstigt att vara hemma igen och att jag alldeles nyss var där. I en hela annat värld. Ska landa i vardagen nu. Skönt jag kom hem på fredagen så jag har hela helgen på mig att vila. Man är galet trött i knoppen efter allt man ska smälta. Vad är det jag egentligen var med om? Vad har jag upplevt på denna tiden? Så många nya vänner som jag fått lära känna. Utmanat mig på så många sätt. Fått en större tro på mig själv att jag klarar mer än jag tror. Fått chans att rå om mig själv samtidigt som jag fått släppa allt hemma och bara lita på att allt löser sig utan att jag måste styra upp allt. Hoppas bara jag kan hålla detta när vardagen smyger på igen.

Idag blir det massa tid med barnen och Henrik är på nån utbildning. Ikväll så ska det bli nån god mat tänkte jag. Får genomsöka frysen och se vad man kan hitta.

Sen måste jag bara skicka en stor tacksamhetskram till er alla som läst och följt min resa. Jag kunde inte föreställa mig att det skulle vara någon som ens skulle läsa mina flummiga, röriga och personliga tankar. Känner mig så ödmjuk för att ni tagit tid och läst och kommenterat. Miljoner tack till var och en av er.

Moni Lindqvist
Senast aktiv - från Smålandsstenar, Jönköpings län, Sverige
Kommentarer
Postat av Louise

Härligt gumman, home is where the heart is sägs det ju, nu har du två hem❤️. Jag har också saknat dig fast vi inte bor så nära varandra, lite orolig att något skulle hända dig så långt borta, såå tacksam att du kom tillbaka välbehållen🙏❤️