Dag 45: Koh Lipe

torsdag 28 mars 2019 Thailand

Länge sedan jag skrev något här. Ska försöka sammanfatta lite drygt en vecka: Lämnade Bali tidigt på morgonen (01:30!) den 20 mars. Flög tillbaka till Thailand via Bangkok och flög till Krabi senare den dagen. Passade på att köpa ett par nya skor och lite kläder väl i Bangkok. Spenderade 3 nätter i Krabi, ena dagen på Railey Beach och andra med 4 island tour.

Var 4 dagar på Koh Phi-Phi ön. Där passade jag på att ta dykarcertifikat för öppet vatten i sällskap med min kompis från grundskolan och 9 år tillbaka Kian, kul med sällskap hemifrån! Hade även en svensk instruktör så det underlättade att enbart kunna prata svenska. Kursen bestod av mycket teori inkl ett prov, övning på grundt vatten och 4 dyk ute på havet. Som mest får vi dyka 18 meter ner vilket vi också gjorde. Såg många häftiga fiskar, sköldpaddor, maneter, hajar (!), räkor, murenor och mycket mer. Till en börjar vill kroppen få panik eftersom vi inte är gjorda för att andas så långt under vatten, men när man väl vant sig så var det en fantastisk känsla!

För att landa i nutiden, är på Koh Lipe i södra Thailand i 2 dagar framöver. Efter det blir det båt till Langkawi i Malaysien, troligtvis i 3 dagar. Slutligen efter det flyg till Singapore för att spendera de sista dagarna på hela resan där. Flyger nämligen från Singapore till Bangkok den 6 april. Väl i Bangkok dröjer det bara några timmar innan nästa flyg. Denna gång hem till Sverige. Räknas landa på Arlanda den 7 april 07:00 svensk tid där pappa står och väntar på mig.

Kommentarer
Postat av Saga

Fan vad coolt att dyka!! Kan bara tänka mig att se alla fiskar och hajar (?? Halloj vad coolt!!). Ses snart!!

Postat av Sussie

Härligt Felix!
Du har upplevt många härliga och spännande saker under resan. Njut av de sista dagarna på bästa sätt!
Välkommen hem till våren....
Kram
Sussie