Fullt hus

fredag 29 mars 2019 Kempten, Bayern, Tyskland

Svantes Mormor och Morfar har hängt med oss i en vecka. Även Moster Elin var här några dar. Vi utforskade kullarna och bergen, gick ett varv på stan och åt tyska korvar med surkål. Vi gick på teater och turistade på sagoslott. Spanade på grodor, fåglar och hundar i närområdet. Även blåsippor, tussilago, snödroppar och vitsippor lyste upp backen.

Två månader har vi vart här nu. Det har gått snabbt. Snart ska vi säkert åka hem till Sverige igen.

Har funderat på om jag ska hitta nån kul tyska-kurs. Får se om jag hittar nåt som passar in i schemat.

Just nu är det dock extra tomt hus här. Johan är och åker skidor i Österrike över helgen, så jag och Svante får klara oss själva. Vi hittade Disney-channel och Tarzan på tyska. Vi tyckte det var bra!

Har även klättrat i klätterhallen och säkrat fast mig själv längs vägen. Alla överlevde. Var alltid lite sådär pepp innan, men väl uppe på väggen ville man ta sig hela vägen upp. Klättrade med ett gäng gulliga tanter och gubbar. Ett par jag klättrade med först var typ 55 och 65 år gamla, mycket sympatiska och coola.

De på jobbet är gulliga som vanligt. Idag fick jag hjälpa till att skriva två saker på engelska. Att det typ var det roligaste hitills... betyder att språk är kul. Och ord. Och så.

I helgen ska det bli 17 grader och sol. Sommarlovsfriluftsdag!!!

Eva Westin
Senast aktiv - från Tyskland
Kommentarer
Postat av Karl-Martin

Låter som att ni har det kul! :) Här hemma börjar det också bli lite vår nu, tussilago som tittar fram och vägsopningen är påbörjad (också ett vårtecken!).