En bättre start skulle man kunna önska sig......

torsdag 4 april 2019 Bergamo, Lombardiet, Italien

Dag 1
Då var vi äntligen framme efter en väldigt lång första resdag.
Flyget gick inte förrän kl 2020 så vi han både byta till sommardäck, städa huset och bita av en mil med löpvagnen innan vi begav oss iväg till Landvetter.
Ryggsäckarna var fullpackade med framförallt välling, gröt och blöjor för för 3 veckor för inte äter väll italienska barn välling.........

Moa hade resfeber (38grader) vilket  också kan berott på mässlingsprutan hon fick veckan innan. Fördelen var att hon var väldigt trött och skulle nog sova hela flygresan om det inte hade varit för de tre kaskadspyorna hon hävde ur sig direkt efter start. Lina som hade Moa i knät fick agera fördämning så inte allt åkte ner i sätet.
De glada miner som killgänget på andra sidan gången hade innan spyorna vräktes upp byttes snabbt ut mot ett mycket allvarligare ansiktsuttryck. Antagligen hade vetenskapen om att de inom de närmaste 2 dygnen skulle drabbas av magsjuka ändrat deras syn på resan. Grabbarna gick sedan all in med både bubbel å sprit för att försöka döda det som gick å döda i basillväg.

Vi kom i alla fall fram till vårt hotellrum vid 00:30 och fick sedan sova fram till 0630. Detta brukar i vanliga fall bli 6 timmar men Moa ville absolut inte sova och Leo hoppade runt i sängen halva natten men man börjar bli van.

vi höres

//Daniel

Daniel Blomqvist
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Kristina

Skönt för grabbarna att ha en giltig ursäkt :-) Bra jobbat Moa! Krya på er och ha det så gott.