Sönderslagen kamera, skorpioner och glass

söndag 7 april 2019 Varenna, Lombardiet, Italien

Hej på er

nu har vi tillbringat ytterligare 2 dagar vid Comosjöns strandkant och det är magiskt här.
Det är en sådan rofylld atmosfär vilket får en att verkligen varva ner och koppla av.

Dag4

Vad har då hänt. Jo, vädret har blivit lite sämre igen vilket innebär molnigt men klarat oss från regnet nästan hela tiden.
Lina började dagen med ett löppass och detta resulterade i att jag tog med mig Leo o Moa på en 10 minuters promenad till affären och köpte färskt bröd. En väldigt bra start på dagen och innan vi kom hem till lägenheten blev det ett stop på lekparken så barnen Dick leka av sig. Detta visade sig bli en succé som resulterade i en tradition.
Dagen bjöd inte på mycket mer äventyr än morgonhandling då Moa behövde en lugn dag utan en massa äventyr. Jag avslutade dagen med en mils löpning vilket var en fantastisk skön tur.

Dag 5

Idag var det dags att åka till samhället Bellagio vilket vi gjorde med båt. Vädret var helt ok men man såg att det regnade över Bellagio så bara att ta på sig full mundering. Vi insåg ganska snart att detta var ett ställe där det var lite mer status att bo. Här var det inga regnjackor på utan snarare kavaj, matchande jenas och loafers utan strumpor. Såg lite kallt ut men vad gör man inte för att se litenitalienska ut.
efter en härlig pasta lunch hoppade vi på ett litet hop on hop off turistråd till Leos stora glädje.
När denna resa var slut hoppade jag av och skulle slita ut vagnen och det var då det hände. Min systemkamera gjorde ett fint hopp ut ur väskan och damp ner väldigt hårt på den asfalterade vägen. Jag hörde hur det gick ett sus genom ”folkmassan” (en äldre dam) och snabbt å lätt plockade jag upp den och la ner den i väskan som om inget hade hänt. Men inom mig skrek jag så högt att jag inte hörde något annat.
Efter en liten genomkoll insåg jag ganska snabbt att kameran inte fungerade något bra. Idag är jag väldigt tacksam att jag så tidigt insåg att kameran inte fungerade något mer. Jag kunde då tidigt bearbeta detta faktum och insåg att jag nu hade ett nytt mål. Att köpa en ny!

Dag 6

-aaaahhhhhhhhh.
Ett skrik hördes från nedevåningen.
Jag satte mig hastigt upp. Vem var det som skrek. Vad är det som hänt
-Den är enorm! Hörde jag en manlig röst säga
Jag gick med långsamma steg ner för trappan med Moa i min famn. Hon hostade hårt och jag inså att jag Klämde om hennes mage och stryper hennes lufttillförsel.
steg för steg närmade vi oss platsen där skriken kommit ifrån........

det visade dig sig att Maggie och David hade sett en stor skorpion i sitt sovrum och hade nu startat operation hitta odjuret. Vi utrymmde lägenheten och jakten fortsatte utan resultat.

Efter ett litet öråd beslutade vi demokratiskt att David fick äran att sova på golvet nästa natt. Han kände sig både stark och säker på att kunna övermanna detta djur om det skulle komma tillbaka när mörkret föll.

annars var det en lugn dag i strålande solsken. Mycket glass och lek på lekplatsen. Jag avslutade dagen med en kvällstur.
Tjejerna tog en för laget och drack upp det sista vi hade i alkoholväg ( en flaska prosecco och lite rödvin) Sedan var det dags att sova för att imorgon ta oss mot nya äventyr.

Ha det gott

//D