På vandring i Helens vardag!

tisdag 16 april 2019 Australien

En sak vi ofta funderat över hemma i Sverige är: "Hur lever egentligen Helen i vardagen?" Vi har under några dagar nu fått uppleva detta och känner att det är inte helt utan att vi också skulle kunna leva ett liv liknande hennes. Eller liknande hela hennes familj alltså.
Något som skiljer sig väldigt mycket från vårt liv hemma är att vi här går upp mellan 6-7 på morgonen och går och lägger oss mellan 20-22. Helt märkligt fast helt fantastisk att uppleva morgonarna. Till saken hör ju också att här blir det mörkt vid 18 så då tror vi att klockan är mer än den egentligen är. Lattjo!
För att summera de senaste dagarna kan vi meddela att:
# Här dricker man öl medans barnen tränar rugby.
# Här är det marknad 3 dagar i veckan där vi handlar lokalt odlade grönsaker och frukt.
# Här beställer man hemkörd pizza från Pizza Hut för inga pengar alls, typ.
# Här värnar man om lokal musik och har musik i parken en söndag i månaden där lokala och mindre lokala förmågor får visa upp sina skills på scen, och alla går man ur huse för detta.
# Här badar hundar i saltvatten och går utan koppel på stranden! Sedan vi flyttade in på Goldcrest 7 har vi varit på morgonpromenad med familjens hund, Marley, varje morgon. Han är sååååå himla duktig och bara har samma livsstil som övriga familjemedlemmar, alltså total coolhet.
# Här kan man utan problem gå vilse... Jag och Noah spenderade 3 timmar med att gå runt och leta efter Goldcrest no 7 i måndags!
# Här kan man slå sig på vattnet. Om man som 42-åring måste visa ungdomarna hur det går till att göra en 180 på sniskan...
We´ll be back! Puss och kram

Kicchi
Senast aktiv - från Australien
Kommentarer
Postat av Veronica

Helt fantastiskt. Där skulle jag med kunna leva o ha min vardag o ledighet. Förstår att ni njuter o tar in alla intryck.
Må gott
Kram ❤️

Postat av Sievert

Alla upplevelser och nya intryck kommer ni att leva på länge.

Postat av Terese

Älskart! Det är så fint att läsa om allt ni gör, väcker bästa minnena dessutom 🤩