Aussie Zoo
Aussie Zoo

Crikeyyyy, Aussie Zoo was a blast, och allt annat också hele tiden

söndag 21 april 2019 Sunshine Beach, Queensland, Australien

Crikey, det va ett utryck som gjorde den härliga personen Steve Irwin känd, även också att han brottades med alla möjliga farliga djur som ingen vanligt normalt funtad person skulle göra. Steve dog ju tragiskt för ett ett antal år sedan, men familjen driver vidare Australia Zoo galant, det är riktigt snyggt och välordnat. Klappa Koalas och leka med kängruar är nu avklarad på bucket-listan.

Alla fick inte hjälpa till när Helen skulle packa barnkläder för att skickas iväg till glada mödrar runt om Australien, utan lotten föll på Kicchi som glad i hågen har gjort sitt första arbetspass down under. Vår fantastiska syster, svägerska och faster driver ett föratag som säljer skandinaviska barnkläder babygoesretro.com och det är fantastiskt att se hennes lyckas med det hon tog sig an för snart 13år sedan.

Vi har hunnit med två marknader under tiden vi varit här. Den sista var i ett område som heter Eumundi Market, helt fantastisk. Ungefärlig storlek som halva Skänninge marken, återkommande varje onsdag och lörda, men med den lilla detaljen att det va typ inte ett enda säljställe som saluförde Skiiiiiit-saker eller samma som någon annan. Riktigt fin Foodmarket där också! Den kunde reta smaklökarna på alla i familjen.

Helen har också visat hur bra hon är att blicka med ett öga;)

Påskäggsjakt har även skett här ner i Aussie, behöver jag säga något mer!

Läxläsningen fortsätter i fortsatt bra tempo.

Två Quizz-nights har även avverkats.

Och Idag besökte vi delar av Noosa Nationalpark med ställen som Devils kitchen och Hells Gate, så fräcka ställen med så sjukt coola namn.

Kicchi
Senast aktiv - från Australien