Stora barriärrevet och Sjögatan

fredag 3 maj 2019 Sjögatan 14, Östergötlands län, Sverige

Nu är vi hemma! Blandade känslor. Barnen tycker det är gött att vara hemma. Vi vuxna inser ännu en gång att Sverige är fint å så men att det inte är landet för oss. Lite deppigt faktiskt. Någon gång i framtiden blir det till att bosätta oss i ett varmare land!
Vi besökte, under våra dagar i Cairns, Stora Barriärrevet! Vilken upplevelse. Bland det bästa vi upplevt. Isaac ska bli marinbiolog!
Vi möttes av 2 meter höga vågor ute på havet. 1/4 av familjen mådde riktigt illa, faktiskt den vi trodde skulle klara det bäst. (Johan) Jag, Kicchi, hade mina åksjukeband på armarna, TACK för det.
Väl ute på revet iklädde vi oss våtdräkter, snorkel, cyklop och simfötter. Sen raka vägen ner i plurret. Snälla nån vilken värld vi upptäckte under vattenytan. Fiskar med alla tänkbara färger och mönster. Koraller både stenhårda, vassa och mjuka som sammet. Såg de ut att vara i alla fall, man ska helst inte röra dem. Grabbarna i familjen tog en extra lång tur runt hela revet, tillsammans med guide, så de såg även ”Hitta Nemo”, ”Doris” och en jättestor sköldpadda.
När vi kommer till Cairns nästa gång blir det revet igen.
Nu är vi då tillbaka i Sverige och Sjögatan 14. Vi börjar spara till nästa resa direkt!
Puss å kram

Kicchi