Hop on hop off

onsdag 8 maj 2019 Shanghai, Kina

idag har vi åkt hop on hop off hela dagen. Vi hann inte ens äta lunch.

Nu har vi sett allt som bör ses i Shanghai men imorgon ska vi stanna och gå runt och titta lite mer.

Vi ser att Shanghai är väldigt västerländsk inspirerande. När de började bygga ut Pudong för 20-30 år sedan tittade de mycket på skyskrapor i New York, arkitektur i Europa men de ville ändå behålla sin orientaliska touch.

I vår hop on hop off biljett ingick också en biljett i Shanghai Tower, världens näst högsta byggnad. Hissen upp gick i över 70 km/h, det kändes i öronen på mig, Nicklas tyckte jag var löjlig.

väl uppe tyckte han jag var ännu löjligare, jag vågade inte närma mig fönstrerna! Utsiktsvåningen var över 500 högt upp, det är högre än vad vi var i Burj Khalifa.

Det var väldigt häftigt att se Shanghai så högt uppifrån, de skyskrapor som är så höga från marken är så små när man tittar ner på dem.

Vi fick också en väldigt bra vy över Oriental Pearl Tower, det är ju lite på grund av den vi hamnade här.

Lotta Tollén
Senast aktiv - från Peking, Kina