Shoppat och promenerat

torsdag 9 maj 2019 Shanghai, Kina

Idag fortsatte vi åka med hop on off off bussarna. Vi åkte igenom alla rutter igår så idag använde vi dem som transportmedel. Smidigt. Idag Stig shopping och stros på schemat. Vi började på Victoria’s secret och fortsatte igenom diverse olika shopping malls. Men vi hittade inte så mycket och kostnadsmässigt var allt rätt så dyrt. Vi var dock tvungna att gå in på Forever 21, Monki, HM, jag hade klätt mig alldeles för varmt så 2 t-shirtar blev det tills slut.

Helt plötsligt hamnade vi på Starbucks Rosteri, där var vi tvugna att gå in, det luktade både nybakade bullar och nymalet kaffe. Mums.
I rosteriet kunde man iprincip följa kaffebönan från planta till nermald i påsar redo för leverans. Det såg ut som i tomtens verkstad.

Vi har gått igenom diverse kvarter. Det är väldigt grönt och väldigt mycket träd längs med alla gator och fullt med parker. Jättefint!

Nu är vi på rummet och sträcker ut oss, vi har inte ätit någonting än men är rätt trötta. Vi får se vad kvällen bjuder på.

Lotta Tollén
Senast aktiv - från Peking, Kina