Happy Valley

fredag 10 maj 2019 Shanghai, Kina

Imorse lämnade vi folkmyllret på the bund och begav oss till utkanten av stan när Nicklas sett att det fanns ett nöjesfält. Happy Valley.

Det var ett väldigt stort nöjesfält. Tillenbörjan var jag nöjd med att stå brevid och titta på när Nicklas åkte. Han började men en värsting bergochdalbana. Den började med ett stup rakt ner, för att sen åka väldigt fort till ett nytt stup där man kom ner under en vattengrav för att sekunderna senare åka I vattengraven. Det skvätte väldigt mycket vatten när man stod brevid. Jag som var uppmärksam noterade det ganska snart men det var mycket folk som missade och de blev duschade.

Vi gick vidare i parken och kom till en lite mer Lotta vänlig bergochdalbana. Man satt i den som när man åkte Kanonen på Liseberg men det var ingen loop, det värsta var en halv korkskruv. Sådär jättekul kan jag väl inte påstå att den åkturen var. Jag hade nog tyckt det var roligare att stå brevid och titta på när Nicklas åkte den.

Vi gick vidare och provade nästa bergochdalbana. Gruvbanan, eller mintåget som vi sa på någon variant av svengelska. Det var lite roligare men jag kände absolut ingenting SÅÅ jag bestämde mig för att åka den megaläskiga med stup rak ner och vattengraven. Det var lite jobbigt när vagnen stannade och man hängde ner över stupen innan man åkte. Men smart som jag är blundade jag och öppnade ögonen när vi var i nedförsbackarna. Den var kul, Nicklas säger att den påminner om ’den nya’ på Liseberg. Jag får väl åka den i sommar 😊

Sist men inte minst åkte vi en Baldervariant och den var SVINKUL. Nicklas tyckte inte den var lika kul, han fick med nöd och näppe plats med benen i vagnen.

Nicklas åkte lite andra attraktioner under dagen men jag nöjde mig med att prova bergochdalbanorna.

Jag tycker det är rätt trevligt att titta på folk som åker diverse attraktioner. En filmen ride hade varit trevlig men den som fanns här skvätte massor och de som åkte fick ALLT vatten på sig. Så blöta ville inte vi bli.

På nöjesfältet var vi de enda som var ljusa, när jag väntade på att Nicklas skulle åka den hemska bergochdalbanan första gången kom det fram 2 tjejer och ville ta kort med mig.

Det tog ca 1 timma med taxi från hotellet till parken, tunnelbanan hade antagligen tagit samma tid, åker man tunnelbana dit måste man ändå åka taxi sista biten.

Lotta Tollén
Senast aktiv - från Peking, Kina