Födelsedagsfirande på bästa boendet

söndag 12 maj 2019 Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Först ett tips till den som ska resa: Om man köper en extra burk medicin så att det ska räcka hela resan, ta med den. När man inte har gjort det uppskattas däremot servicen i att man inte behöver ett recept för att hämta ut receptbelagda läkemedel :)

Igår firade vi Marias födelsedag! Allas (dvs ffa Astrids) förväntningar infriades när vi fick in en kokosnötspaj efter skoldagens slut med ljus på. Däremot är det svårt med ljus på tårta och takfläktar, 1 av 5 ljus överlevde fram till Maria. Annars firades hon på sängen av hela resesällskapet, fick presenter som kvitteras ut i Sverige och en t-shirt som man kunde köpa på vårt underbara boende. Kvällen avslutades med en helkväll på stan där vi åt gott bredvid de 3 mest högtspelande uteserveringarna i den här relativt lugna stan som försökte överrösta varandra. Det visade sig nämligen att lördagkväll = fest också här i Ecuador.

Vårt boende här är otroligt trevligt. Underbar trädgård, stranden på andra sidan gatan, konst, massa spel, stora hängytor, musikinstrument och trevliga ägare och personal. Det enda negativa är att troligtvis är det här det bästa boendet vi kommer bo på, vi försöker sänka våra förväntningar inför Galapagos.

Imorgon blir det förhoppningsvis dykning med tuber för alla vuxna med tillhörande snorkling för barnen, tisdag så åker vi till Guayaquil för att sedan ta flyget därifrån på onsdag morgon till Galapagos.

Stora kramar!

Bengt Hellman