Dags att lämna Puerto Lopez

fredag 17 maj 2019 Puerto Ayora, Galápagosöarna, Ecuador

Det här skrevs av Maria när vi åkte från vårt boende i Puerto Lopez. Internet är lite skakig hör på Galapagos, så vi har inte lyckats lägga upp det förrän nu och tyvärr har jag bara lyckats ladda upp 2 av 4 klassfoton:

Dags att lämna hosteria Mandala. Vi skickar med lite foton för att visa hur otroligt mysigt vi har bott den här veckan i Puerto Lopez. Ägarna Arelio från Italien och Maja från Schweiz köpte en tom tomt nära sandstranden för ca 20 år sedan och fyllde upp med jord. Nu växer det en djungelträdgård här med massor av häftiga blommor och växter. Vid receptionen finns en stor yta omringad av bokhyllor fyllda med brädspel. En trappa upp ligger ”vår skolsal" utrustad med golvinfällt twister och otal med instrument. Ytterligare en trappa upp en ljus vindsvåning med glastak, kaktusodlingar och samlingar med stenar och snäckor. Längst ner bredvid huset finns också en lekyta som vi använt flitigt för förskolans samlingar. Gunghästar, biljard och andra spel. Mao har vi bott helt perfekt för våra två barnfamiljer.
Skolan har rullat på bra den här veckan. Fröken Fredrik har haft Matte. Jag har drillar engelska och svenskaglosor. Bengt har haft SO-lektionerna och Ida har coachat med #grejoftheday_sydamerika. Kolla in klassfotona!

Bengt Hellman
Senast aktiv - från Máncora District, Peru