Efter regn

söndag 19 maj 2019 Ystad, Skåne län, Sverige

Efter regn kommer ....dimma.

Igår var det helt tjockt i Simrishamn, vi hade tänkt att gå vidare men det kom annat emellan. På förmiddagen tog jag bussen till Lund för att hälsa på min bror Gert som hamnat på lasarettet. Det räckte med att jag kom förbi Simris så var det det finaste väder man kunde tänka sig och vilka vackra vyer det är nu i södra Skåne. Det var ganska okej med Gert men han får stanna någon dag till på sjukhuset. Väl tillbaka i Simrishamn var det fortfarande tjockt och det blev försent att ge sig i väg. Det blev tröstmiddag på krogen.

Idag på morgonen var det fortfarande dimmigt, men vi gick iväg ändå, vinden blåste på rätt håll och i rimlig styrka. Dimman lättade så fort vi kom förbi Sandhammaren, sen såg vi klart till Ystad. En segeltur utan strapatser. I Ystad fick vi besök av Malena och Tony och barnen, Miriam och Elliot. Det blev några intensiva timmar, det är mycket som ska utforskas när man är 6 och 3 år.

I morgon ska vi göra ett snabbt besök på Ystad Skeppshandel som inte får missas, där är mycket saker som man behöver och inte behöver...Sen styr vi kanke mot södra Danmark / Iréne