Röd kropp och annat

fredag 24 maj 2019 Málaga, Andalusien, Spanien

Så var vi i Malaga  Alvin och jag. Roger var snäll och körde oss till Landvetter och Norwegians plan lyfte en halvtimme sent. Utöver det så fanns det ingen mat ombord att köpa, mer än tapasbrickor (som i o f s var goda men inte så mättande). Tydligen är det Norwegians policy att inte ta med för mycket så man behöver slänga sånt som inte går åt. Så därför packade man istället alldeles för lite när planet lämnade Malaga på morgonen.

Men vi dog inte av hunger och landade i ett sommarvarmt Malaga, tog en taxi till vårt hotell som heter Sallés Malaga Centro. Efter en snabb inspektion av hotellpoolen på taket och ombyte till shorts gick vi ut.

En lättare måltid på KFC nere vid strandpromenaden stillade den värsta hungern. Inspekterade därefter stranden, tjurfäktningsarenan och annat och sen var vi genomsvettiga. Tillbaka till hotellet och upp till poolen med oss.

Där vi spenderade några timmar.

Det finns en väldigt mysig och bra tapasbar här, som heter Cortijo de Pepe. Eller bara Pepes om man så vill. Vi åt heta räkor, fläskkött på spett och en hel del annat. Fantastiskt gott. Och billigt!

Besökte Cerveseria Arte & Sana, som är en favorit sen tidigare besök i den här stan, där någon öl samt cola intogs, samt köptes för att ta med hem.

Sen var vi trötta. Tillbaka till rummet med AC:n på full fart, och en hel del godis åts...

Torsdag och första morgonen med frukost här. Alvin och jag njöt ordentligt av ägg, bacon, lufttorkad skinka, salami, juicer, frukt och mycket annat.

Sen var det shopping som gällde. Det och en del sightseeing. Och fika naturligtvis. Vi gick runt inne i centrala Malaga fram tills det var dags att äta lunch, vilket blev varsin dubbelmacka och Fanta som åts vid poolen på taket.

Sen blev det en jätteskön eftermiddag där. Många timmar blev det. Och det visade sig att Alvin inte hade smörjt sig så bra och noga som han trodde. Röd och rosa över hela kroppen. Det var inte alltför behagligt.

After Sun behövdes inhandlas. Samt en solskyddsfaktor 20 så han kan vara utomhus utan att bränna sig än mer. Samt en keps. Dessutom har hans resväska gått sönder så en ny sån fick det också bli. På El Corte Ingles kostade den billigaste 85 euro. Hos kinesen runt hörnet 35. Det blev en från kinesen. En lila i brist på andra färger.

Alvin bestämde maten på kvällen. Det blev Pepes igen. Lika gott idag. Därefter ett besök på Central Beers för lite mer tapas och dricka. Som avslutning, runt 22.30, ville Alvin ha en liten tårta, och fick en allt annat än liten: modell XXXL. Nog den största bit vi nånsin sett.

Jag ville ha en kopp kaffe och en liten spansk brandy. Det blev även här av modell XXXL.

Vi lämnade bägge ansenliga mängder...

Idag har vi varit på konstmuseum, Carmen Thyssen. Jätteintressant. Tyckte jag. Alvin var kanske inte lika imponerad men hängde på. Sen vidare till saluhall där vi provsmakade och handlade. Förmiddagen flöt på och vi har promenerat och sett jättemycket. Avslutade med en lättare lunch på Recyclo Bike Café (bör upplevas).

Nu upp på taket till poolen. Alvin får nog hålla sig i skuggan.

Tills vidare,
adios
​​​​​

Ewa Och Magnus Sten
Senast aktiv - från Sankt Gallen, Schweiz
Kommentarer
Postat av Camilla jarhult

Ni verkar ha det supermysigt, här har det regnat endel, rätt skönt att vara inne då, Göran hälsar! Forsätt å njut å ha kul, kramar

Postat av Ingmar

HÄLSNINGAR FRÅN INGMAR..

Postat av Inga-lill

Puss på er,ser att ni har en härlig resa tillsammans. Är så glad för er skull. ❤❤