Sommar och snor

lördag 1 juni 2019 Caorle, Veneto, Italien

Nu är det nästan över och det känns som att vi tänker och planerar mest för hemresan och vad vi ska göra när vi kommer hem.

Vi har varit och klappat kossor flera gånger. De finns överallt och är världens gulligaste!

Vi har även gjort en korthelg i München, degat på hotellrum i regn och röstat i EU-valet på det svenska konsulatet där. Kul ställe, och kul att se vilka andra utlandssvenskar som var där. Bland annat en äldre dam, som frågade på tyska om vi visste nåt om de olika partierna.

Vi har haft besök av Johans Bremen-kompisar, och jag har klättrat och bouldrat i klätterhallen, fantastiskt roligt.

Jag hade också en tågluffande scoutkompis som kom förbi. Han gick bl.a. den sista biten över gränsen till Lichtenstein för att köpa sig en souvenirmugg. Vi hade väldigt kul när vi var i Japan tillsammans för några år sen.

Häromveckan var det högvatten i floden Illern, ca 3 m högre än normalt. Det var lite spännande på jobbet, dels i själva verket. Bla var floden så hög att den rann in i reningsverket, istället för tvärtom. Dels var vattennivån i höjd med den enda bilvägen därifrån, men den klarade sig.

Men nu har vi semester här och hänger i Italien, strax utanför Venedig. Vi lyckades tyvärr inte träffa min kompis Jacob som för tillfället bor här i krokarna, pga förkylningar.

Både jag och Svante har varit lite nere, förkylda och snoriga. Ont i halsen, hosta och trötthet. Nu har även Johan blivit sjuk. Trots snor och hosta har vi lyckats hälsa på både poolen och stranden.

Svante älskar havet!

Vi har även i dagarna roat oss med att prata med försäkringskassan i Sverige. Det kräver en hel del tid och energi, att reda ut vad som gäller.

Ikväll blir det pizza och imorrn siktar vi tillbaks mot Kempten för att vila upp oss.

Eva Westin
Senast aktiv - från Luleå, Norrbottens län, Sverige