Shreevatsa - barnhem

fredag 7 juni 2019 Pune, Maharashtra, Indien

Idag har vi slösat bort en hel förmiddag på hotellet, Hedvig är förkyld, Helge lite förkyld, jag och Jonas är väldigt förkylda. Liam och Leo har än så länge klarat sig. Men de blir nog inget bad denna resa om de flesta är sjuka tyvärr. Idag tog vi oss ändå orken vid 15.30 tiden att ta oss till Shreevatsa SOFOHS barnhem där jag kommer ifrån. Utsidan var hemskt, hela området där sjukhuset och barnhemmet ligger är så tråkigt att se. Folk som är sjuka ligger överallt och väntar på sin tur, folk med spädbarn försöker gömma sig i skuggan medans de väntar. Jag de är svårt att beskriva med ord de man ser men de är klart att de känns i hjärtat att se människor lida och ännu hårdare påverkas man av att se alla dessa barn. Väl inne på barnhemmet var de väl ganska bra, stor skillnad från ett barnhem i Sverige men kan tänka mig att de verkligen finns sämre platser att vara på. Jag får vara glad att de inte var ruiner jag kom ifrån.