Stentornen i kvällsbelysning
Stentornen i kvällsbelysning

En varm dag på "jobbet"!

tisdag 11 juni 2019 Kutaisi, Georgia, USA

Ingen kan säga annat att vi har tur med vädret. Ibland kanske lite för mycket tur, för när termometern steg till + 38 grader idag, önskade man lite mindre av den varan.
Annars inleddes dagen med kappkörning i tio mil på krokiga bergsvägar. En dum Georgisk bilförare retade oss vid starten. Han låg bara några meter bakom oss och "tryckte på". När vi då släppte förbi honom, saktade han farten. Då for djävulen i mig, jag körde upp tätt bakom honom och vinkade att han skulle öka farten. Sedan gick dansen nedför Kaukasus och det syntes att han ångrade sitt tilltag. Flera gånger saktade han farten, men vi bara pressade på. Allt tog slut när en polisbil svängde ut framför honom och ljöt olja på vågorna. Annars har det varit en varm dag på jobbet där vi stävat fram genom lite slitna Georgiska byar. Kl 16.00 kom vi fram till Kutasi och vårt hotell. Vi var tvungna att ligga ner ett slag i luftkonditionerarens kalla luftflöde för att återfå styrka nog att fortsätta dagen.
Annars fungerar allt som det skall och särskilt jag ser fram emot morgondagen då vi skall besöka Josef Stalins födelsestad Gori och besöka hans museum.
Tjingeling!

Lars-Erik Holmberg
Senast aktiv - från Kuhmo, Finland
Kommentarer
Postat av Knut l

Ja då behöver ni vila i kväll. Ha det gott och fortsätt go tur. 😎