Ölfestival och Paguera

söndag 16 juni 2019 Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Palma igen alltså. Vi ska inte säga att det är som att komma hem, men det är så trevligt och så skönt att vara i den här staden på den här ön.

Vi äter frukost från den gedigna buffén på vårt hotell, Almudaina. Vi har åkt till stranden, Cala Major, och vi har ätit på Bar Dia och 5a Puneta om kvällarna, men också på andra ställen. Tapas och åter tapas.

I fredags åkte vi söderut, till Paguera, och hälsade på Classe och Mia några timmar. Låg vid poolen och åt sen en tidig midsommarlunch, där sill och gräddfil medförts av dem från Huddinge.

Mycket gott, väldigt trevligt.

Och därefter tog vi rätt buss hem, d v s nummer 102. Dit hade vi åkt med nummer 104 och vi fick se mycket av Mallorca. Så kan man säga. Alls inte otrevligt och vi kom till en del orter vi inte visste existerade, men det tog sin rundliga tid.

Men nu alltså, direktbussen. Till Plaza Espanya som är slutdestinationen. Och passade på att ta reda på varifrån bussen dagen därpå skulle avgå.

Dagen därpå var igår. Då tog vi buss 411 till den lilla staden Arta (ska vara en apostrof ovan sista a:et) i nordöstra delen av ön, där det i fredags och igår hölls en ölfestival. Även nu fick vi mycket busstid för pengarna, även nu såg vi mycket nytt på vägen dit. Trevligt.

Trevlig var också festivalen. Precis som byn var den liten och intim. Ewa drack Coke, Magnus drack 5 öl a 15 cl. Om någon är superintresserad av vilka det var så berättar vi gärna. Vi anar dock att få faktiskt är det.

Ett par timmar var vi där, sen var det dags att åka tillbaka igen. Hade vi missat den hade vi varit tvungna att vänta ytterligare nästan 4 timmar på nästa. Vi var alltså rätt off så att säga, och ville absolut inte bli fast där.

Söndag idag. Ätit sen frukost. Köpt lunchmat på det lilla bageriet runt hörnet om hotellet. Nu till stranden med buss. Vi har bara varit där en gång sen vi kom hit faktiskt. Dags att sola, dags att bada i det cirka 22-gradiga vattnet, dags att läsa böcker och dags att ha det allmänt behagligt.

Dags att åka.

Till nästa gång,
Hasta luego!

Ewa Och Magnus Sten
Senast aktiv - från Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien
Kommentarer
Postat av Meziye suleyman

Så härlig att ni har det undebart men var försiktig med solen .
Forsatt bara njuta av dim semester Magnus.
Ha det bra.
Med vänlig hälsning

Postat av Ingmar

kul att ni har kommit fram och mår bra . hälsningar Ingmar

Postat av Anita

Härligt verkar ni ha det. Själv är jag lite sliten efter helgernas festligheter. Polisexaminering med efterföljande fest på fredagen i Växjö för att snabbt lördag morgon resa hem och ordna den stora festen 24pers som avslutades kl 03.30.

Postat av OUJ

FINALMENTE!

Tack för uppdatering från Palma. Vi varvar stadsliv med skogsliv. Behaglig temperatur även om sjön bara håller 18 grader är ett dopp genomförbart...

Saludos från oss.

Postat av Camilla Jarhult

Vad ska jag skriva? Härligt å roligt som vanligt, kanske dax att köpa boende där nere? Härligt att ni har det bra, fortsätt ha det härligt, kram