Buchenwald Koncentrationsläger i Weimar, Tyskland!

fredag 21 juni 2019 Weimar, Thüringen, Tyskland

Koncentrationslägret Buchenwald i Weimar,Tyskland!

Idag gav vi barnen en allvarlig och gripande historia lektion.
Det var en tung känsla då man satte foten innanför taggtråden och en klump i magen infann sig i utlopp av några tårar.Fy vad jag är tacksam över det liv jag lever och lycklig över den kärlek och närhet jag kan ge mina barn. Vi är friska, får mat och lever i lyx!
Vi gick i långa rader som en gång var små vägar mellan små hus som kunde packas med 1000tals svultna människor.
Vi gick förbi resterna av de gamla husen där alla föräldrar lösa barn och tonåringar fick bo tätt inpå varandra. Det var svinkallt och en enda lersörja att gå i, golven var täckta av lort och behövde barnen gå på toaletten på natten fick de använda sina matskålar.
Vi gick i genom rummen där de förbereddes för kremering. Vi såg måttstockar och mätinstrument som skulle avgöra om de hade rätt mått för att klassas som det mänskliga släktet,om måtten var fel dödades de som avvikande varelser!!
Det experimenterades med injektioner och sadistiska inslag och en av kommendanternas hustru  Ilse Cock gjorde lampskärmar av människohud med bröstvårtor kvar för att verkligen visa att det var hud.

Så gripande och tragiskt men ett måste att besöka någon gång i livet!

Liselott Karlsson
Senast aktiv - från Vernazza, Ligurien, Italien