Singapore flygplats
Singapore flygplats

Nästan där

fredag 5 juli 2019 Bali, Indonesien

Landar i Singapore kl. 06:30,  31 grader och då har solen inte stigit upp än. Ett besök på O'learys på Singapore flygplats, lite förvånad att hitta dom här. En öl och lite tilltugg.
Jättefin fin flygplats. stor öppen med fina konstverk, fiskdamm med karpar och extremt rent på toaletterna.

Så väntar sista flygresan, Singapore- Bali. 170 mil och 2 timmar. Jag sitter 30 platser framför resten av gänget. Somnar typ innan vi lyfter. Har varit jobbiga 17 timmar på resande fot. Hur ska vi överleva dagen 🤔
Får köa jäkligt länge för att nå fram till disken för immigranter, lämna fingeravtryck och få en stämpel i passet. Ut och hämta vårt bagage och hoppas att vi hittar vår reseguide. Gick ju lättare än väntat. Vi 4 och ett norskt par tar plats i en minibuss med chaufför och guide. Han pratar hela resa, 30 minuter, om Bali, vårt program och lite fraser som kan vara bra att läras sig. Alla är så trött så ingen fastnar. Totalt är vi 16 stycken skandinaver som valt denna resa. Trevligt

Väl på hotellet dumpar vi väskorna, svidar om till lättare kläder och drar till beachen. Inte den bästa. Långgrunt, ok. Men någon sorts tång som täcker hela havet. Omöjligt att bada. Måste hitta the beach imorgon. Känns som det är ett mindre ställe vi hämnat på. Inte så många hotell, restauranger eller barer. Några små butiker och kiosker. Går runt och kollar och hittar den bästa, för tillfället. Den sommar hör till vårt hotell. Jag och Tom delar på en svart pizza med kyckling och med indonesiska smaker. Mycket god. Till det den lokala ölen, Bintang.

Vissa i sällskapet är så trött att dom somnar vid matbordet. Nej för fasen, inte jag 😊Blir en liten kvällslutar på rummet. 1 timme suss och så kan vi njuta av kvällen. Tar med en kofta ifall det skulle bli kyligt. Ack så fel jag hade. Typ 26 grader, mörkt och några syrsor som spelar. Ljuvligt.

Har en härlig varm kväll med god mat och dryck. Vi provade nasi goreng i olika varianter. Klockan 22:00 verkar kvällslivet ta slut. Förutom i vår hotellrestaurang som håller ut 1 timme till. Deras drinkar är färgglada, vissa godare än andra.

Då har vi avverkat de första timmarna på Bali. Underbart att vara här 🌺
Nu ska här sovas 😴Imorgon är en annan dag ☀️