gott och bara sitta
gott och bara sitta

Mitt i smeten

lördag 6 juli 2019 Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Som ni kanske redan förstått fick vi en ny besättningsman för några dagar sedan, Isak, som också gjort ett inlägg på resdagboken.

Som vi tidigare antydde seglade vi "innerskärs" till Amsterdam. Inga strömmar, inget tidvatten bara en och annan sluss att hantera. I Amsterdam hamnade vi mitt i smeten utan att fatta hur det gick till. Hamnen ligger helt centralt, bara att ta 3-minutersfärjan över kanalen. En dag i storstan vad gör man då. Efter lite dividerande över en kopp kaffe på ett av alla stans caféer bestämde vi oss för att leta upp Van Gogh museet. Vi travade dit i maklig takt med uppehåll för någon öl och sånt. Väl framma fick vi klart för oss att vi inte kunde komma in förrän 5 timmar senare, alltså kl 7 på kvällen. Så vi la ner projektet och kollade lite i shoppen istället. På tillbakavägen slank vi in på några gallerier och lite annat smått och gott. Sen tog energin slut och vi letade oss tillbaka till hamnen. / Iréne