Ett altare, av många
Ett altare, av många

Sanur

lördag 6 juli 2019 Bali, Indonesien

Somnade som en klubbad igår kväll, på hotel Oasis. Trots lite hård säng och jäkligt hård kudde.
Klockan ställde vi på Kl 9 för frukost. Rätt bra frukost om man varit hungrig 😏Jag tog lite yoghurt och en riktigt god drakfrukt.
När vi sitter vid bordet kommer en servitris med 4 champagneglas och jag tänkte, vad trevligt att dom kanske ska bjuda på lite bubbel 🤣Men så var det ju såklart inte. Tom hade fixat en flaska champagne, faktiskt inhemsk 👍Blev riktigt överraskad.

Efter en trevlig frukost och med ett fint lager solkräm gick vi ned till beachen. Ja samma beachen som igår men idag var sjögräset som bortblåst och botten var inte lika stenfylld. Blåste en hel del och vattnet hade stigit 1 meter. Idag gick det definitivt inte gå över till piren. Fantastiskt härligt med sol och bad och värme. Man blir lycklig. Ingen av oss blev brända bara lite gyllen fina.
Hittade ett köpcentra, på väg hem från beachen. Bra tänkte vi och köpte några flaskor vatten. Blev 20 000 Indonesiska rupier. Vi hade inga lösa pengar men ett väl fungerande kort. Tyvärr tog dom inte det då vi handlade alldeles för lite. Inga kortköp under 50 000. Så det var bara att lämna tillbaka i hyllan.

På eftermiddagen hade vi ett litet samtal med vår guide, inför morgondagens resa. Jag trodde vi skulle samlas alla 16 deltagare och typ ett välkomstparty. Nej, han pratade med oss gruppvis, så det blev fortsättning med det norska paret. Märkligt, och inget bjöd dom på.
Med några kurrande magar satt vi oss ned på vår restaurang och beställde två pizzor att dela på. Lite mellis måste man ha. Skönt att chilla och bara vara. Verkar aldrig vara fullt här men alltid några. Ett fint ställe. Här sitter man under tak bara, inga väggar. Inne fast ute. Hotellet är byggt på liknade sätt. Hotellet är öppet med bara tak. Lite festligt. När man går ut från vårt rum och ut i korridoren känner man luften och ser en blå himmel. Det är väl inte så ofta dom har snöstorm här 😅

Mitt firande fortsatte under kvällen också. När jag duschat, Amalia precis gått ur duschen och Tom i duschen, knackar det på dörren. Jag som är påklädd öppnar och utanför står 2 tjejer med tårta med ljus och sjunger, happy birthday, för mig. Dom har jobbat hårt min fina familj. Det blev chokladtårta och kaffe på vår balkong, lagom till solen sakta gick till sängs.
Idag var en tur till Hard Rock planerad. Tog taxi till Kuta. Tror att det ligger ganska nära men tydligen kom vi i värsta rusningen då alla skulle till samma stadsdel. Det är där allt händer. Fina hotell, nattliv och fina restauranger. Bilköer och dessa moppar som kör slalom mellan bilarna. Några med småbarn stående med pappa som kör och så mamma som sitter bakom. Hjälm verkar inte vara så viktigt heller. Vägarna är riktigt smala, men man kan ändå ha parkerade bilar, mopeder och mötande bil. Mariehemsvägen är bredare. Lite läskigt att åka, tur att människorna är väldigt lugna och snälla i trafiken. Inga sura miner. Tog 50 långa minuter dit, så jag hann med en liten tupplur. Behövdes. Hemresan tog typ 10 👍

Tack mina kära för en fantastisk dag med er ❤️

Hejja Sverige hoppas ni tar hem det. 4 minuter kvar.
Väskorna är packade, imorgon byter vi ort

Annika Bergström
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige