Nä men det här går ju bra 🙂

tisdag 9 juli 2019 München, Bayern, Tyskland

Vaknade i Berlin. Sovit rätt ok men för lite och från att ha varit galet varmt i kupén så blev det rätt kyligt! Och vi som inte bäddat med täcke... Vi överlevde det med😜 Av tåget med ett ryck för stackars Ida som inte alls sovit klart..😴
Hittade ett litet hål i väggen där vi fick lite frukost men världens sämsta kaffe..🙄 🤔
Sen hade vi lite tid att slå ihjäl. Så in med väskorna i nån slags förvaring var planen... gick så där när man var tvungen att ha mynt och alla myntväxlingsmaskiner var paj.. Så efter lite funderande så fick det bli en promenad med packning till ett grönområde rätt nära stationen. Linnea hittade träd att sitta i så det blev rätt lyckat.

När vi sen skulle på tåget insåg  i att vi bokat olika biljetter mormor och vi. Så vi skulle gå av i Nürnberg och byta tåg trots att tåget vi satt på åkte hela vägen till München... Det till trots så skulle vi komma fram först!
För att åka 250km/h så kändes det ingenting! Hemma hinner man ju knappt komma på x2000 förrän man mår illa...😂
Resan gick bra. Ida gjorde allt för att hålla sig vaken. Men mamman vann. ✌😜

Hotellet i München hittade vi med en gång utan bekymmer. Barnen nöjda att vi sover i samma rum🥰
Vi hann checka in innan mormors tåg kommit fram. Men jag gick tillbaka och mötte upp henne då jag sett hennes hotell ca 100m från vårt hotell.
Sen hände nåt märkligt... Vi duschade och fräschade upp oss.Sen frågade jag mormor hur långt hon kommit. Hon var redo att gå ut.
Ses vid vårt hotell👍
Men var är mormor...? Det var visst någon som redan förutsåg det här...😜 Mormor har gått för långt och helt fel och vet inte alls var hon är...😂🤣
Efter lite riktmärken, framför allt gatuadress så hittar vi henne.
Alla är trötta och hungriga så vi hittar ett litet hak där vi får lite varm mat. Ja Martin fick gå till hotellet och hämta Idas skor... varför ska allt gå smidigt för??😂
När vi sitter där och morgondagen kommer upp så inser bi att mormor tagit ett helt annat tåg med avgångstid flera timmar efter oss.
Det är ju lugnt  Men hon ska hitta stationen i tid också..😉😜

Med lite småjobbig huvudvärk ska jag nu sova! Och se fram emot Bolzano imorgon!!
Och få stanna i fyra dagar!😁

Emma Skoog
Senast aktiv - från Rimini, Emilia-Romagna, Italien
Kommentarer
Postat av Nils

Va det strategi av mormor för att få en lugn och skön resa?

Postat av Emma

Haha ja det kan man undra... hehe