Mera tåg nu åker vi!!🤪

onsdag 10 juli 2019 Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Vi vaknade ur en skön natts sömn med tanke på föregående nattsömn.. fick riktigt bra frukost på hotellet. Solen sken och det var skönt ute.
Tåget från München till Bolzano gick 11.30. Vi knatade dit ca 30min innan avgång. Tåget rullade in ca 25min innan avgång.
Vi sa Hej så länge till mormor som skulle åka ett senare tåg 🙂
Tågresan som tog ca 4timmar flöt på rätt ok. Pontus och Linnea satt mest och kollade film. Ida var rätt lugn i ca 10 min.. Haha. Nä men återigen så var hon trött och gjorde allt för att inte somna... idag lyckades hon hålla sig vaken hela resan. En bit in på resan kom en svensk familj på tåget och hade platserna bredvid oss. De skulle till Garda sjön. Ska tilläggas att det var fler svenska familjer på tåget och norrmän. Så det är många skandinaver ute och luffar..✌😆
Väl framme somnade Ida i vagnen på vägen till hotellet, som ligger ca 25min promenad från stationen. Kanske något längre med packning och barn. Här var det strålande sol och varmt! Men det blåste på rätt bra!!!
Svettiga kom vi fram till hotellet och gick utmärkt att checka in förutom att vi är tveksamma till betalningen.. känns som vi redan betalat men hon påstod att de inte dragit några pengar... måste kolla upp det!

Efter en liten paus på rummet gick vi ut och käkade. Hamnade på första bästa restaurang. Men väldigt bra väl för det var gott. Sen knatade vi mot stationen där mormor precis anlänt. Vi började promenaden mot hotellet med först ett glasstopp och sen ett vätskestopp och sen av en slump hittade vi en lekpark vi bara var tvungna att stanna vid trots att klockan började bli mycket!
Det var ett väldigt mysigt grönområde så där hamnar vi nog igen under den hör vistelsen.

Nu sängen! Får se om vi kommer upp med linbanan imorgon för lite vandring 🚠

God natt!

Emma Skoog