Poolhäng

onsdag 10 juli 2019

Hade en mycket trevlig kväll igår under stjärnorna, livemusik och alla färgglada drinkar. Vårt nya ställe Candidasa, ligger vid havet, som skvalpar mot muren.
Vi har våra rutiner, uppstigning varje morgon, som vi stannar på hotellet, klockan 9 för frukost.
Idag har vi bara solat vid poolen. Vi var i stort sett ensamma så vi brydde oss aldrig om att åka ut till beachen för bad. Morgonen började med stora mörka moln och avslutades med klarblå himmel och gassande sol. Vi verkar inte ha bränt oss även om vi antagit annan färg.

Klockan 2 tackade vi för oss och gav oss ut på promenad längs vägen. Lunch var målet. Vi behövde inte gå långt innan vi hittade ett jättefint ställe med personal som bara väntade på att få jobba. Hur många som helst. Några tjejer var där under utbildning. Utsikt över havet och en skön bris som svepte in. God mat även här och mycket fräscha toaletter.
Toaletterna har varit fina på alla ställen utom på sista templet igår. Där fick man efter att man betalat, ca 1;40kr; 3 små pappersnäsdukar i handen. Tunna och fina. Väl inne på toaletten var golvet vattenfyllt, toaletten saknade spolfunktion och bredvid fanns ett kaklad kar med vatten som man skopar ned i toaletten. Kissar man funkar det väl men om man skulle vara lite dålig i magen, hur mycket vatten behöver man då skopa upp?

Ingen aktivitet i kväll på hotellet. Vi käkade sen middag och spelade lite yatsy. Verkligen dött. Men gjorde inte så mycket, vi var alla ganska trötta. Har ju både solat och tagit oss en riktig promenad idag. Gick längs stranden, ganska långt från hotellet, och plockade snäckor. Plötsligt börjar vågorna slå upp mot och förbi oss. Jäklar så blöt vi blev. Tur man torkar fort.

Ny busstur imorgon, då åker vi norrut

Natti natt

Annika Bergström