En dag bland alper❤

torsdag 11 juli 2019 Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Vi kom upp och fick nog jordens tråkigaste hotellfrukost... kaffet var gott men det andra var lite småroligt... Men å andra sidan fick vi galet bra frukost i München..
Men mätta blev vi.
Vi gjorde oss redo för dagen. Tog svängen förbi spar för lite lättare lunch intag. Och vatten! Vilket är ju bra att ha om man ska orka gå en bit...
Vi var på väg till linbanan upp på ca 1200möh för att kunna gå en liten sväng och ha det alldeles alldeles underbart😉
Redan innan vi kom fram till linbanan skulle både Pontus och Linnea äta vår picknick.. Ja..  Vi ska äta det när vi kommit upp och sen gått en liten bit... Tror vi hörde nåt störande om att inte orka gå men det låtsades vi inte höra!🤪
Linbanan gick högt och brant. Men vad vackert!🤩 Kanske var mest under linbaneturen vi fick bäst utsikt! Men gjorde inte så mycket.

Ida somnade på min rygg i början av promenaden och efter ett tag önskade jag att hon kunde vakna.. började bli lite tungt på ryggen.. vid vätskekontroll och ett toalettbesök, (I skogen 🙄) så vaknade hon till och efter att ha fått vakna lite så ville hon också gå. När vi tyckte vi hittade en fin öppen plats och att vi fått gå en bit så mumsade vi på vår picknick😋
Vi fortsatte en liten bit till innan vi bestämde oss för att vända och gå tillbaka mot linbanan. Tog ju sin lilla tid då Ida absolut ville gå/snubbla/ramla/ gå igen...
Fin linbanetur ner och sen mot hotellet... Ida skulle gå! Japp tog lite tid.. och ville inte hålla handen.. pep/tjöt/skrek när jag tog tag i henne för att skydda henne mot bilarna..😳
Satte henne på axlarna en bit, vilket Martin också gjort, kan säga att han har en fördel där att vara flintskallig... hon skulle bara dra och slita i mitt stackars hår😮😆

Sen blev det en längre paus på rummet innan jakten på restaurang började! Vi valde helt fel!! Dyr och inte ett dugg speciell... Mammas pasta var godkänd. Men schnitzeln jag åt var rätt tråkig. Martin blev galet besviken på pizzan. Men vinet var gott😊
Sen avslutade vi kvällen med glass och lekparkshäng! Där jag även lyckades kliva på en geting eller så... gjorde galet ont. Ilade och dunkade i min stackars tå men den svullnade inte upp iaf 😁 fast  nu kom jag och tänka på.. att jag äter ju antihistaminer haha😂

Tack och godnatt! Från en trött en!!😘❤

Emma Skoog
Senast aktiv - från Rimini, Emilia-Romagna, Italien