Gänget poolhänger
Gänget poolhänger

Lördag

lördag 13 juli 2019 Pemuteran, Bali, Indonesien

Vad händer en lördag i paradiset 🤔Jo frukost poolhäng, lunch, drinktime, poolhäng Ja, ni förstår. Livet på en pinne, eller i en solstol. Idag kom vi upp i 30 grader, solen skiner och det har stormat i ca 24 timmar. Men vad gör det när man är på Bali, samma temp ändå.
Några andra som jobbat i 24 timmar är den balinesiska armen. Dom har skjutit allt från liten skjutika till nästan bomber. Låter som dom är i bergen bakom vår bungalow. Nu har dom tydligen gått hem, lugnt och skönt igen.

Lite kul att se folk lämna hotellet, dra sitt bagage och själv sitter man och njuter i en solstol eller i poolen.

Idag fick jag brinna, med knuten näve. Ett nytt par anlände till resorten, lämnade sina väskor och gick ned i poolen. Vi gick på lunch och när vi så kommer tillbaka har paret tagit våra platser. Märkta med klipps för att hålla handduken kvar. Handdukarna är så där lagomt blöta efter vårt förmiddagsbad. Vilka människor gör så? Tom går och plockar bort klippsen och sätter dom på 2 andra solsängar. Inte ens då flyttar sig dessa personer. Hör till saken att dom låg i poolen och hade lämnat tofflor och solglasögon på våra sängar, IDiOTER
På den hör resorten är vi snälla och vänliga och tar den plats som är ledig.

Den här resan skiljer sig verkligen från det vi brukar göra, åka båt åt andra hållet. Här är det förutom de dagar vi åker buss, sola, bad o pinacolada. Klockan 22:00 släcks det ned och allt stänger. Klockan 23:00 ligger man och snarkar. Hur kan man bli så trött av semester?

Ja, jag har skött mig jättebra. Tycker jag. Har ju min personliga assistent med mig, som blandar resorb och håller koll på mina näringsdrycker. Maten är god men portionen ör ju för flera dagar. Men jag äter alltid lite. Saknar frukt. Blir lite melon till frukost.
Nu packa våra väskor inför morgondagens flytt. Tror vi skulle kolla risfält och något tempel.
Natti natt

Annika Bergström