Fullmåne över vår strand
Fullmåne över vår strand

Molnigt

onsdag 17 juli 2019 Sanur

Sista dagen i Sanur för denna gång. Imorgon åker vi på ännu ett nytt ställe. En dag som faktiskt har moln på himlen och lite blek sol. Värmen kan man inte klaga på, 29 grader. Hade vi haft samma läge hemma hade vi nog tagit på lilla jackan och packat ihop våra grejer. Härligt att inte behöva frysa.

Idag stannade vi på ett nyöppnat beachhäng., Memories. Vi har gått förbi detta ställe varje dag och trodde verkligen inte dom skulle hinna bygga klart och få ordning på allt. Men dom har verkligen kämpat.
Vi blev serverade av en jättetrevlig man, tror faktiskt han kan vara någon sorts delägare. En stolt och glad liten man. Han kunde två svenska ord, skål och tack. Personalen verkade ny i sina roller. Men nån gång är ju den första. Roligt att se att dom hade mycket folk där under kvällen också.

Idag reserverade vi bord på Soul beach. Precis när vi satt oss ned spelades Hocked on a feeling med Björn Skifs. Vart kom den ifrån? Inte riktigt den musiken här med tanke på restaurangens namn. God mat och roliga drinkar. Mysigt att sitta och lyssna på hur havet kommer tillbaka.
Ungefär klockan 1 varje dag har vattnet dragit sig ut och det blir bara fotsulorna som blir blöta, klockan 22 är allt vatten tillbaka igen. Märkligt att titta på att se hur det verkligen händer.

Idag en ganska vanlig dag,

Annika Bergström
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige