Solnedgång
Solnedgång

Åsnefärd

torsdag 18 juli 2019 Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Tid är någon som är olika viktigt på olika platser på vår jord. Vår avgång med färjan är 11:00 vi startar ca 1120 Pga lite dåligt havsväder blir vi totalt 1 timme sen. En timme av viktig soltid. Vår matklockan hamnar också fel, för vissa i sällskapet.
I 3 timmar satt vi instängda i en båt, man kunde gå ut nen med en rejäl dusch som resultat eller ännu värre, åka i havet. Jag tror jag sov hela resan eller försökte i a f. Med tanke på sjögången vågade vi inte dricka eller äta något under turen och innan vi åkte hade jag och Amalia tagit eucalyptus olja bakom våra öron. Hjälpte ju skitbra.

När vi så kom till vår bilfria ö blev det mulåsna till hotellet. Vi la till i staden och en jättefin sandstrand med lite härligt blått vatten. Vår tur på mulåsnan gick till andra sidan ön och en sandstrand med koraller.
Hela ön är 2.5 km lång och 1.8 km bred, ungefär.
På vår sightseeing, en kort promenad, köpte jag och Amalia badskor så vi kan ut och snorkla imorgon.

En fantastisk solnedgång fick vi se i kväll. Magiskt
Buffé och biokväll på beachen, 27 grader och klockan är snart 20:00. Kan nästan inte klaga på något.möjligen dålig film.
En liten middag, alltså en förrätt för mig, tog vi hos grannen. Bloody Mary hette stället, happy hour drinkar och vindstilla. Såg inte vårt vatten komna tillbaka i havet. Då blir det jobbigt i morgon att snorkla.

Annika Bergström
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige