Sista dagen i Havanna

torsdag 18 juli 2019 Havanna, Havanna, Kuba

18 juli
I går avslutade vi dagen på ännu en italiensk restaurang, som var fantastisk. Kuba har varit underbart på de flesta sätt, men deras lokala mat är sannerligen ingen höjdare då kryddor saknas för det mesta.

Idag ska vi ta oss över till andra sidan den vik som går in i Havanna och titta på de gamla fort som ligger där som skydd mot de pirater som hotade stan förr. (Vi ska förresten snarare ta oss under, då det ju är en tunnel som leder oss dit).

Lite senare: än en gång fick vi lift med en Cheva över till fortet, som alltså ligger vid inloppet till Havanna. Många fina Kodak moments blev det!

Tillbaka inne i stan åt vi lunch. Sen till ett palats som använts till mycket. Bl a hade spanjorerna haft sitt säte där, medan dom styrde landet.

Sloppy Joe's är ju bekant! Originalet finns faktiskt här i Havanna, så där passade vi på att ta en drink vid den jättelånga bardisken.

Nu tänker vi strax gå till vårt boende och fixa till oss lite inför kvällens begivenhet - Buena vista social club. Vi har ju hört om detta tidigare, i och med filmen som gjordes för hyfsat länge sen nu. Men exakt vad vi har bokat in oss på ikväll vet vi inte. Sannolikt lokal musik i nån form. Det kan jag förhoppningsvis berätta mer om när vi anlänt Mexiko. För dit åker vi imorgon!