6 dagars packning Island
6 dagars packning Island

Resfeber

lördag 20 juli 2019 Helsingborg, Skåne län, Sverige

Jag är så nyfiken! Detta ska bli så spännande.

Jag har länge velat åka till Island. För att se naturen, djuren. Jag har alltid tyckt att de varit dyrt och att en weekend inte vari lönt för mig eftersom jag inte reser till städer. Så av någon anledning för mer än ett år sedan så fann jag (jag tror de vart via FB) företaget Crazy Puffin: https://www.crazypuffin.com https://www.instagram.com/stories/crazy.puffin  https://www.facebook.com/CPuffin  . Smidigt att guide, fordon, tältutrustning, frukost och middag ingår. Så förutom alla naturplatser: https://www.crazypuffin.com/trip och varma källor som ska badas i. Så ska vi besöka det lokala ölbryggeriet.

Eftersom jag gillar att tälta och är van vid vårkyla/frost tältning och har backpackingryggsäck så vart det utan tvekan att jag valde den mest populära v.31. Mitt i sommaren och med start på min födelsedag.

Så här sitter jag. Efter midnatt. Har lyckas få ner kläder, regnkläder, lunch för fem dagar, vandringskängor, hygienariklar och teknikprylar i ryggan. Kan inte somna, dagen innan jag ska bege mig av för resa. Skulle behöva min sömn efersom jag kommer gå upp 02.00 natten till söndag. Båten till Helsingör går 03.10 och jag beräknas vara 04.49 i Köpenhamn för att vara minst två timmar innan flight på Kastrup.

Jag överlever nog. Så får vi väl se om jag får dricka mycket isländsk kaffe på söndag...

Takk fyrir kaffiđ!

Aleksandra Osvaldsson