En av många vovvar
En av många vovvar

Mot bali

söndag 21 juli 2019 Sanur

Vaknar till en dunk i dörren. Peder var visst pigg idag. Vi brukar stiga upp kl 8:45 och gå till frukost 9:05. Peder kom 9:03 och jag låg fortfarande på min kudde. Fick visa mitt rätta jag.

Efter frukost tog vi vårt pick och pack och stod ute på lilla gatan och väntade på en åsnetransport till hamnen, på andra sidan ön.
Jag och Amalia fick den första åsnan och packade in några väskor. Killen körde lugnt och fint genom gränderna i lite utförsbacke. Vi satt i hamnen, eller det som kallas hamn, i ca 30 minuter. Så äntligen kom den lilla åsnan med sina bjällror. Det visade sig att det var svårt att få tag på transport och när dom fick det så hade kusken efter ett tag blivit kissnödig. Så han besökte ett träd, eller palm, vad vet jag.
Turen idag över till Bali var något bättre, solig och fin men det slog i ordentligt ute på öppet hav och jag trodde botten skulle gå sönder. 2 filmer såg vi. Hela Djungelboken, Mowgli och en del på den fantastiskt dåliga filmen, Baywatch. Ja mycket sämre vet jag inte om jag sett. Vilka skämt alltså. Tur jag fick min timmes sömn och missade det mesta.

Checkade återigen in på The Oasis, men fick nytt rum med ny vy. Käkade sen lunch, typ halv 4 och vandrade runt i kvarteren. Alltid roligt att se sig om även om man vet att det inte ser ut som på turistgatorna. Hade tänkt att shoppa, blev bara en magnet. Stannade på Three Monkey’s, mycket fina och goda drinkar. Tänkte käka middag där också. Tänkte boka bord, men tyvärr fullbokat, man kan ju prova lite senare på kvällen typ vid halv 9 kanske.

Fick kallelse till kirurgen för återbesök, tisdag 23 juli kl 09:00. Och jag som tydligt sagt att jag skulle vara bort i 3 veckor och inte ville ha någon tid förrän måndag 29 juli. Nu ska det tydligen jobbas. Bara att avboka. Ingen har ändå hört av sig sedan min operation. Ja, ja.

Jag och Amalia har köpt duschcreme, det roliga ör att den är som jordgubbsyoghurt och det blir ingen skum. Mycket konstigt. Eller inte. Läste idag på förpackningen: hand and body lotion. Så kan det gå. Men det var billigt och luktade gott.

En varm och skön kväll, igen. Tur att jag tagit med en kavaj och en kofta, ifall det skulle bli kallt på kvällen. Nu vet vi till nästa gång.

Ha en fin söndag, det ska vi.

Annika Bergström
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige