Amalia och Tom påväg  mellan Bali o Singapore
Amalia och Tom påväg mellan Bali o Singapore

Sista Balidagen

måndag 22 juli 2019 Sanur

Sista dagen på Bali. Nästan 3 veckor har vi varit ute. Vi 4, Amalia Tom och Peder och jag såklart. Härligt att ha hela dagen till bad och kanske en Bintang 😃Ta dom sista bilderna, snurra de sista dragen i Pokémon och sitta en sista gång på en restaurang vid havet.
En fantastisk baddag idag. Vi är ute lite tidigare så vi inte ska behöva stressa idag. Kl halv 10 får vi vår solsäng och nya fräscha handdukar. Mycket trevligt. Inte de solblekta halvtrasiga. Jag tar en första simtur, självklart med mina vattenskor på. Jag tar mig inte så långt då sjögräset stryker mig under magen. Inte så mysigt så jag vänder tillbaka och intar ryggläge. Provar igen 1 timme senare och får med mig Tom. Vattnet har stigit och vi tar oss ända till ”kobben” Ett ställe som är gränsen mellan det snälla och det onda vattnet. Vågstopp. Vi kliver upp och vilar lite. Synd vi inte hade med vår vattenkamera hit och kunnat ta en bild över vattnet och stranden där de andra ligger. Tillbaka mot stranden driver vi ganska bra och vågorna börjar ta sig in på vårt lugna badställe och vi glider in mot land på vågorna. Riktigt härlig simtur.

Vi avslutar dagen på Soulbeach med en lunch och går sedan vidare in på marknaden. Jag är ute efter några grejer. Har sett den specifika saken under alla våra busstopp men just i Sanur verkar den inte finnas. Men attan den som ger sig att leta. Hittar den hos en gubbe och köper 2 stycken. Så glad man kan bli. Vad jag köpte? Något man hänger på balkongen och rör sig i vinden, typ.

Rummet checkade vi ut redan vid frukost och våra väskor fick vi ställa i deras bagagerum. Dom gav oss ett nytt rum för dusch efter dagens aktiviteter. Skönt att vara fräsch på flyget, helst när man ska sitta i över 12 timmar. 1 timme hade önskat och vi var faktiskt klara på 45 minuter. Tur var väl det för ganska precis efteråt kom killarna från Buffalo tours och hämtade upp oss. Vi delade minibuss med vår norska familj.
Resan gick mycket smidigt, 30 minuter och klockan halv 6 stod vi vid incheckningen. Inga problem någonstans. Vi han med både lite AirPort shopping, Hard Rock besök och toabesök och var klar att boarda klockan 19:40. Planet lyfte klockan 20 och så har vi 2:20 till Singapore och byte. Våra väskor åker hela vägen till Stockholm. Jätteskönt att bli av med dom.

Första flygningen till Singapore, serveras middag med dryck. Jag tog dryck, hade ju precis varit på Hard Rock.

Ja det var den dagen det.

Annika Bergström
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige