Familjen på väg hem
Familjen på väg hem

Mot Sverige

tisdag 23 juli 2019 Stockholm, Stockholms län, Sverige

Singapore - Moskva 881,5 mil
Vi blev sittande i planet drygt 1 timme innan vi äntligen lyfte. Och jag som var lite nödig redan när vi steg på.
På 10 000 meters höjd åskar och blixtrar det över Kuala Lumpur. Mäktigt skådespel. Blev ett litet avbrott i min film, A star is born.

Orkade faktiskt se hela filmen sedan somnade jag. Inte den skönaste stolen eller kudden. Tror huvudet mest hängde.
2 timmar blev det. Vaknade då vi kört förbi Kabul, 4 timmar från Moskva och den balinesiska klockan blivit 7 på morgon. Resten av gänget har sovit och sover riktigt bra, som det ser ut. Blev att pilla lite på phonen då jag lagt paddan i handbagaget uppe i hyllan.

Efter ca 11 timmar i luften i ett kyligt Singapore airline plan landar vi så i ett regnigt Moskva. Vi kör med shorts och linne. Känns inte lika rätt hör. Helt otroligt att inte inga ungar var ledsna eller grät. En av få resor som varit så. Däremot hostas det och snyts i var och varannan bönkrad.
Samma procedur denna gång men kortare väntetid. Bara ca 1 timme. När vi steg på igen hade vi fått nya filtar och kudde. Vilket slöseri kan tyckas, när nästan alla ska kliva ombord igen. Ny fräsch personal också.
Landar fint och säkert på Arlanda kl  14:25 Balitid. En flygtur kvar till Umeå senare i eftermiddag, typ 15:20. Blir kanske en god lunch eller så.

Hemresan har vi varit uppe i ca 44 timmar. Lär kännas imorgon.

Annika Bergström
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige