Resdag mot Köpenhamn

tisdag 23 juli 2019 Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Då var det dags för en resdag.
Efter frukost packade vi in oss i bilen och begav oss mot Köpenhamn. Vi hade två killar som var mer än nöjda över de dagar vi haft i Billund.
Resan mellan Billund och Köpenhamn skulle ta tre timmar utan stopp. Vi lämnade stugan vid tio så det blev perfekt med sovtid för August. Även de två andra passade på att sova så pappan fick åka en bit av resan utan någon att prata med.
Den första delen av resan var dock väldigt spännande då vi hamnade på en väldigt liten väg med väldigt mkt mötande trafik...blev en hel del offroad körning.

Första stoppet blev i Køge för ett kissestopp och för att tanka. Nu hade vi svängt av från den tänkta rutten mot Köpenhamn för att hitta något bra ställe att bada på. Vi åkte den gamla vägen mot Köpenhamn som går utmed havet så vi hade gott hopp om att hitta något bra badställe.

Vi svängde ner mot ett bad i Jersie Strand och det var ett toppenbra ställe. Långgrunt och fin sandstrand och en liten brygga ut i havet. Alla var supernöjda att få bada och sträcka på benen. Det enda bakslaget kom när vi badat färdigt och vi gick upp mot bilen, den lilla kiosken där vi tänkt köpa glass tog inte kort så vi fick åka vidare mot Köpenhamn utan glass i magarna.

När vi närmade oss Köpenhamn blev Tobias tystare och tystare och en viss nervositet började märkas. Det gick dock bra, fast Tobias gillar inte cyklister, och vi fick en parkeringsplats bara runt hörnet från vår lägenhet. Det är en fantastisk liten lägenhet med  närhet till allt vad Köpenhamn har att erbjuda. Bilen körde vi bort till ett P-hus en bit bort för att undvika att bli helt rånade på parkeringsavgift. Parkering mitt i köpenhamn är DYRT!

Vi gick runt en sväng i området och hittade en liten italiensk restaurang med fantastiska pizzor.

Efter detta var det dags att gå upp mot vår lägenhet igen för att avsluta dagen för de trötta resenärerna. Carro och Tobbe fortsatte traditionen med plump som spelades på balkongen i vår lägenhet.

Over and out
De bilburna